Gå til innhold

Grunnfag på NTNU, noen som har gått noen av disse...


Gjest studina

Anbefalte innlegg

Gjest studina

Skal ta grunnfag men har ikke bestemt meg for hvilket ennå.

Har tenkt på pedagogikk, men ser det er mange bøker på dette.

Billigere med psykologi.

Sosiologi?

Noen med erfaring innen noen av disse? Mye jobbing? Hva med oppmøte på skolen?

Jeg spør for jeg må i tillegg ta opp fag fra gen.studiekom.

Jeg vil derfor ta et grunnfag som ikke krever så mye.

Tar det kun for å samle poeng.Men det er altså kun en av disse tre jeg vil ta.

Skal jo trives med faget.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hør her.. Du skal lese et fag i et helt år (hvis du tar det på normert tid da), og så vurderer du etter hva bøkene kommer til å koste?? Tror ikke du får så mye ut av studiet da. Alle grunnfag er på 20 vekttall, man kan ikke si at noen av de tre er mindre eller mer jobb enn noen av de andre.

Les i studieboken til SV-fakultetet ang. forelesninger.

Du trenger i og for seg ikke møte til noe som helst hvis det ikke er obligatorisk undervisning på grunnfaget ditt (det er vel kun ped. som har det, tror jeg.) Om det er lurt er et annet spørsmål, men det var jo ikke det du lurte på..

http://www.svt.ntnu.no/adm/studiehandbok/

http://www.svt.ntnu.no/iss/STUDENTINFO/Index.htm

(Jeg går på NTNU selv og studerer psykologi, så jeg anbefaler selvsagt det faget fremfor de to andre. Spesielt sosiologi tror jeg kan bli treigt.. Men det er jo MIN mening, da.. Sikkert interessant det og.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la deg 'lure' av antall bøker. Ingen fag er enkle. Bortsett fra sosialantropologi, da... *dukker*

Neida, du har helt rett: i sosalantropologi holder det å være naiv og dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du har helt rett: i sosalantropologi holder det å være naiv og dum.

Jeg ser hva du skriver. Og jeg husker godt den gang du spurte om jeg var sos.ant.-akademiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedagogikk grunnfag har færreste forelesningstimer i uka. Du trenger ikke å lese hele pensum. Forresten kan du være tidlig ute å låne bøker på biblioteket. Ta kontakt med det på heimplassen din, deretter kan du kjøpe noen bøker brukt. sosiologi og psykologi er mye mer krevende enn pedagogikk. Eller så kan du jo ta ti vekttall av pedagogikk og ti psykologi? Da bare sjekker du hvilke emner som er best for det, også kan du ta de fagene det ikke er undervisning i det semesteret,for da blir eksamensoppgavene ofte ganske lik den som var det semesteret før når det var undervisnng..bare et tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...