gaupe Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Ser at du har søkt trygdekontoret om refusjon for utgifter over 3000,- samt reiseutgifter. Jeg har gjort akkurat det samme og fikk avslag fra mitt trygdekontor. Begrunnelsen var at jeg ikke hadde oversteget utgifter på kr 18000,- Medisiner til forsøket tok jeg ut i 2001. Har tenkt å klage. Har du fått noe svar ang. din sak? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yogi Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Trygdekontoret ditt har i hvert fall misforstått helt. 15.000 i egenandel gjelder medisiner og 3.000 selve uttaket. Vi tok også ut medisinene i 2001 og oversteg derfor heller ikke de 18.000, men når en deler det opp i 15.000 og 3.000 ser det bedre ut. Du skal ha tilbake alt over 3.000 + reiseutgifter. Det er jeg helt sikkert på. Nekter de nok en gang, be om kopi av vedtaket som kommer fra regjeringen og les selv opp for dem hva som er rett. Eventuelt så kan dere ta kontakt med Heidi Langås i Helsedepartementet og få bekreftet hva som er riktig. Vi har fremdeles ikke fått svar fra Trygdekontoret vårt. Det er ennå tidlig i uka, så vi forventer ikke svar helt ennå. Skal gi beskjed når jeg vet mer. Når det gjelder dere, stå på og la oss vite hvordan det går. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gaupe Skrevet 14. august 2002 Forfatter Del Skrevet 14. august 2002 Trygdekontoret ditt har i hvert fall misforstått helt. 15.000 i egenandel gjelder medisiner og 3.000 selve uttaket. Vi tok også ut medisinene i 2001 og oversteg derfor heller ikke de 18.000, men når en deler det opp i 15.000 og 3.000 ser det bedre ut. Du skal ha tilbake alt over 3.000 + reiseutgifter. Det er jeg helt sikkert på. Nekter de nok en gang, be om kopi av vedtaket som kommer fra regjeringen og les selv opp for dem hva som er rett. Eventuelt så kan dere ta kontakt med Heidi Langås i Helsedepartementet og få bekreftet hva som er riktig. Vi har fremdeles ikke fått svar fra Trygdekontoret vårt. Det er ennå tidlig i uka, så vi forventer ikke svar helt ennå. Skal gi beskjed når jeg vet mer. Når det gjelder dere, stå på og la oss vite hvordan det går. Hilsen Hei igjen, jeg snakket med Heidi Langaas i går og hun ble litt i tvil faktisk. Siden det står noe slik i pressemelding fra HD: Pasienter som har hatt utgifter over kr. 18000,- i første halvår, kan kreve de overskytende utgiftene refundert via trygdekontoret. Hun var helt klart på min side i saken, men kunne dessverre ikke gi meg noe skriftlig på at hun var enig, bortsett fra det som allerede er skrevet av rundskriv etc. Hun mente at jeg tilhørte en gruppe som de nok ikke hadde tenkt på siden jeg ikke hadde medisinutgifter. Uansett kommer vi ikke til å gi oss, vedtaket fra Stortinget er jo klinkende klart med 2-delt egenandel. Er i ferd med å skrive klagebrev. Skal holde dere oppdatert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katheinka/Demeter Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Hei gaupe, damen har helt klart misforstått. Det du har betalt over 3000 kroner for selve forsøket i 2002 skal refunderes, samt evt. medisinutgifter utover 15.000. Vi fikk dekket 23.000 for de to IVF-forsøkene vi har hatt i år. Medisinene fikk vi ikke dekket - tok nemlig ut til første forsøk i desember og kom ikke over "grensa". Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yogi Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Hei igjen, jeg snakket med Heidi Langaas i går og hun ble litt i tvil faktisk. Siden det står noe slik i pressemelding fra HD: Pasienter som har hatt utgifter over kr. 18000,- i første halvår, kan kreve de overskytende utgiftene refundert via trygdekontoret. Hun var helt klart på min side i saken, men kunne dessverre ikke gi meg noe skriftlig på at hun var enig, bortsett fra det som allerede er skrevet av rundskriv etc. Hun mente at jeg tilhørte en gruppe som de nok ikke hadde tenkt på siden jeg ikke hadde medisinutgifter. Uansett kommer vi ikke til å gi oss, vedtaket fra Stortinget er jo klinkende klart med 2-delt egenandel. Er i ferd med å skrive klagebrev. Skal holde dere oppdatert. Lykke til og håper det går bra. Dette er av stor interesse for meg også. ) Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.