Gå til innhold

Hvem betaler begravelsen til en uten familie?


Gjest Eclipse

Anbefalte innlegg

Gjest Eclipse

Hvis en person uten nær familie dør - hvem betaler begravelsen og gravsteinen?

I tilfellet jeg tenker på har personen kun fjerne slektninger, må disse betale?

Om det offentlige evt betaler, hvordan blir begravelsen da? Og hvordan foregår det? Hva med blomster og gravstein?

Må være trist å dø uten å ha noen som sørger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest carlina

Mange har forsikring som dekker dette,hvis ikke blir det vel en egenandel av slekta og staten resten vil jeg tro...

kanskje begravelses byråene vet mere om dette,prøv å kontakte dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikkje underteikjna

jeg håper inden sørger når jeg dør. da vil jeg bli glemt for alltid. vil ikke ha begravelse. vil ikke at noen mennesker skal møte opp i min begravelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carlina

jeg håper inden sørger når jeg dør. da vil jeg bli glemt for alltid. vil ikke ha begravelse. vil ikke at noen mennesker skal møte opp i min begravelse.

Hmm hvor skal man gjøre av deg da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir tatt av boet til den døde. Dvs før de slektningene får noen som helst arv fra f.eks salg av hus/leilighet eller innbo, så dekkes begravelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eclipse

Det blir tatt av boet til den døde. Dvs før de slektningene får noen som helst arv fra f.eks salg av hus/leilighet eller innbo, så dekkes begravelsen.

Men personen har nesten ingen eiendeler. Bor på en liten hybel. Har tatt flere overdoser tidligere.

Trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eclipse

Staten betaler en minstesum uansett. Hvis det ikke er noen slektninger ordner staten med en enkel bisetning -ingen sten f.eks.

Ok!

Det var vel egentlig det jeg trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men personen har nesten ingen eiendeler. Bor på en liten hybel. Har tatt flere overdoser tidligere.

Trist.

Staten betaler en minstesum for begravelser uansett midler. Det er dermed opptil familien å få en begravelse til denne summen (det går ikke om man tenker på "vanlige" begravelser). Dermed blir det sånn at om vedkommende ikke har familie, dekker staten bisettelsen med denne summen. Det har ingenting med eventuelle midler den avdøde etterlater seg. Eventuell arv røres ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...