Gå til innhold

Frivillig arbeid


Gjest Kartoffel

Anbefalte innlegg

Gjest Kartoffel

Jeg leker litt med tanken om å gjøre en innsats for en eller annen humanitær/idealistisk organisasjon på fritiden, men har ikke kommet så langt at jeg vet hvem eller hva enda.

Er det noen som har erfaring fra denne typen arbeid, og kan anbefale noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør lederen i det lokale idrettslaget, frivillig arbeid for barn og ungdom på lokalplanet er nyttig som bare det.....men kanskje ikke "fint" nok for noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Foreningen for omplassering av dyr.

Den er ikke så humanistisk kanskje, men ihvertfall idealistisk! FOD-gården befinner seg ute ved Enebakk utenfor Oslo -det finnes sikkert tilsvarende steder.

På FOD-gården kan du stelle dyrene, gå turer med hundene (noe de såårt trenger), osv. En koselig helgeaktivitet samtidig som man gjør noe nyttig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kartoffel

Spør lederen i det lokale idrettslaget, frivillig arbeid for barn og ungdom på lokalplanet er nyttig som bare det.....men kanskje ikke "fint" nok for noen?

Fint nok er det alltids.

Men apropos en tråd på foreldre/småbarn, så må jeg innrømme at jeg som single mann i 30-årene, faktisk er litt redd for å få et pedo-rykte.

Ellers så høres det ikke så dumt ut å kombinere trening med noe annet givende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kartoffel

Anbefaler Foreningen for omplassering av dyr.

Den er ikke så humanistisk kanskje, men ihvertfall idealistisk! FOD-gården befinner seg ute ved Enebakk utenfor Oslo -det finnes sikkert tilsvarende steder.

På FOD-gården kan du stelle dyrene, gå turer med hundene (noe de såårt trenger), osv. En koselig helgeaktivitet samtidig som man gjør noe nyttig!

Takk for tipset! Nå har jeg nettopp solgt bilen, så Enebakk kan bli litt avsides, men det finnes kanskje noe liknende nærmere sentrum også.

Ideen er ikke dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! Nå har jeg nettopp solgt bilen, så Enebakk kan bli litt avsides, men det finnes kanskje noe liknende nærmere sentrum også.

Ideen er ikke dum.

Man kan ta buss... Husker ikke nummeret, men.

Det finnes muligens noe slikt i Oslo og, ja. Men vil du ut i naturen samtidig som du gjør noe nyttig, så er det en gyllen mulighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å kontakte frivillighetssentralen der du bor eller å ta en prat med disse foreningene FAF (FadderbarnasFramtid), Redd barna eller kanskje frelsesarmeen trenger noen frivillige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røde kors , frivillighetssentraler , frelsesarmeen/fattighuset.

Du kan kanskje ringe bydelen der du bor for tips.

Er du virkelig edel kan du jo henge opp oppslag der du bor om at du hjelper til med det meste ..... eller kansekj litt spesifiseringer om hva du kan bidra med.... *S*

Jeg er med på en del idrettsarrangementer som frivillig - men det er jo mest i egen interesse siden jeg er rimelig sportsidiot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Røde kors , frivillighetssentraler , frelsesarmeen/fattighuset.

Du kan kanskje ringe bydelen der du bor for tips.

Er du virkelig edel kan du jo henge opp oppslag der du bor om at du hjelper til med det meste ..... eller kansekj litt spesifiseringer om hva du kan bidra med.... *S*

Jeg er med på en del idrettsarrangementer som frivillig - men det er jo mest i egen interesse siden jeg er rimelig sportsidiot.

Vifte med dusken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vifte med dusken?

Ja blant annet det driver jeg med .

Jeg er den som står øverst i disse pyramidene vetdu - siden jeg er så slank, nett , elegant , smekker , grasiøs , myk og gudene veit .

Faen altså - har du lært så mye om meg allerede ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Ja blant annet det driver jeg med .

Jeg er den som står øverst i disse pyramidene vetdu - siden jeg er så slank, nett , elegant , smekker , grasiøs , myk og gudene veit .

Faen altså - har du lært så mye om meg allerede ?

Jeg er en duskkjenner av rang.

Skal på fotballkamp på mandag, jeg! Småpikekamp, he he.

*glede seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...