Gå til innhold

Hvor finner jeg mailene?


periskop

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dersom du ikkje har lasta ned alle mailer frå mailserveren, ligg det meste der, og du kan t.d. nå dei via eit webgrensesnitt. Men har du derimot lasta alle ned til maskina (setting i options for mailkontoen i OE), så er dei tapte. (Dersom du ikkje kan få tak i den maskina)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikkje har lasta ned alle mailer frå mailserveren, ligg det meste der, og du kan t.d. nå dei via eit webgrensesnitt. Men har du derimot lasta alle ned til maskina (setting i options for mailkontoen i OE), så er dei tapte. (Dersom du ikkje kan få tak i den maskina)

Det gjelder mailene som allerede var lastet ned på min maskin da problemet oppstod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder mailene som allerede var lastet ned på min maskin da problemet oppstod.

Dersom disken har gått tapt, er nok mailene tapt også. Been there, done that. Mista all mail frå 1996 - 1999 ein gong. - Ikkje at eg nokonsinne har sakna dei, men det hadde vore moro å hatt dei... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på disken din etter filer som har etternavnet .dbx. Hvis du finner disse, kopier alt som er i den katalogen. Så må du installere OE igjen (på din eller en annen maskin) og opprette akkurat samme mappestruktur, med nøyaktig samme navn på mappene, som du hadde før. Da skal det opprettes filer med samme navn på maskinen. Det du gjør da er å kopiere de gamle filene dine inn i den nye katalogen slik at de overskriver filene med samme navn. Dette må du gjøre mens OE er lukket. Da skal du i teorien få opp all den gamle mailen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på disken din etter filer som har etternavnet .dbx. Hvis du finner disse, kopier alt som er i den katalogen. Så må du installere OE igjen (på din eller en annen maskin) og opprette akkurat samme mappestruktur, med nøyaktig samme navn på mappene, som du hadde før. Da skal det opprettes filer med samme navn på maskinen. Det du gjør da er å kopiere de gamle filene dine inn i den nye katalogen slik at de overskriver filene med samme navn. Dette må du gjøre mens OE er lukket. Da skal du i teorien få opp all den gamle mailen din.

Jeg fant dessverre ingen slike filer, så da må nok mailene avskrives. Men takk for hjelpen, citoyen og Bassisten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fant dessverre ingen slike filer, så da må nok mailene avskrives. Men takk for hjelpen, citoyen og Bassisten!

Ta jevnlig backup av mailene dine (og andre viktige filer) i framtiden, så unngår du å støte på problemet igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på disken din etter filer som har etternavnet .dbx. Hvis du finner disse, kopier alt som er i den katalogen. Så må du installere OE igjen (på din eller en annen maskin) og opprette akkurat samme mappestruktur, med nøyaktig samme navn på mappene, som du hadde før. Da skal det opprettes filer med samme navn på maskinen. Det du gjør da er å kopiere de gamle filene dine inn i den nye katalogen slik at de overskriver filene med samme navn. Dette må du gjøre mens OE er lukket. Da skal du i teorien få opp all den gamle mailen din.

I hvilket program kan jeg åpne dem for å se teksten (bortsett fra i OE)?

Og, er alle innkomne mailer i folders.dbx, kan jeg i så fall tømme denne mappa og beholde selve mappa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...