Gå til innhold

Trygdekontoret – refusjon, del 2

yogi

Anbefalte innlegg

Jeg blir litt matt jeg. Det virker ikke som om Rikstrygdeverket og Helsedepartementet snakker sammen i det hele tatt. Her er det vi vet til nå:

For nye lesere: Vi søker om å få refundert kostnader over 3.000 + reiseutgifter for poliklinisk behandling ved vårt IVF forsøk i januar. Medisiner ble tatt ut i 2001. Det er vårt 4. forsøk (2. søskenforsøk). Vi mener at vi har rett når vi sier at vedtaket fra regjeringen gjelder fra 1.1.02 og at tidligere forsøk ikke skal telles med, mens trygdekontoret mener at de må ta med tidligere forsøk også og at vi derfor ikke har krav på noenting. Helsedepartementet v/ Heidi Langås mener det samme som oss.

Mannen min pratet med saksbehandleren på vårt trygdekontor i dag. De hadde ikke noe endelig svar til oss. Derimot er de veldig usikre og kjører nå saken videre til Fylkestrygdekontoret. Fylkestrygdekontoret er også veldig usikre og kjører derfor saken videre til Rikstrygdeverket.

Rikstrygdeverket mener nok (utifra det jeg har fått med meg her og på chatten i går kveld) at vi ikke skal ha penger igjen.

Det er da jeg begynner å lure. Er det ikke slik at Helsedepartementet gir direktiver til Rikstrygdeverket om hvordan de skal forholde seg i vedtak fra regjeringen? Hvis Helsedepartementet har tolket det slik at ordningen gjelder fra 1.1.02 og at alt skal nullstilles fra da av, hvorfor mener Rikstrygdeverket noe annet? Jeg vet ikke, men det blir jo spennende å følge med å se hva som skjer.

Følg med. Forhåpentligvis tar ikke saksbehandlingen alt for lang tid. Dette må uansett trygdevesenet får ordnet opp i snarest da det gjelder så mange.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia, heia!! :-)

Utrolig, men sant. Det er jo merkelig at H.dep. ikke gir tydelige og klare ordre til de organ som skal forvalte deres beslutninger og iverksette deres politikk. I dette tilfelle trygdesystemet.

*pusser brillene og følger spent med på neste trekk...*

Yogi,dere er virkelig flinke til å stå på - og kjemper her en kamp for mange!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest corsica

Etter at jeg ringte Helsedepartementet og trygdekontoret der jeg bor ( Kjelsås og Sogn Trygdekontor ), så sa de begge steder att vi får tre nye forsøk fra 01.01.02. Har brukt to føre det. Rikshospitalet har også endelig fått dette med seg også. For en måned siden protesterte de på at vi kunne få tre nye omganger etter 01.01.02. Men jeg trodde reiseutgiftene ble slått isammen med medisindelen og ikke med sykehusdelen på 3000kr?

Hilsen Corsica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg ringte Helsedepartementet og trygdekontoret der jeg bor ( Kjelsås og Sogn Trygdekontor ), så sa de begge steder att vi får tre nye forsøk fra 01.01.02. Har brukt to føre det. Rikshospitalet har også endelig fått dette med seg også. For en måned siden protesterte de på at vi kunne få tre nye omganger etter 01.01.02. Men jeg trodde reiseutgiftene ble slått isammen med medisindelen og ikke med sykehusdelen på 3000kr?

Hilsen Corsica

Jeg tror ikke at reiseutgiftene skal slås sammen med medisindelen, men er jo ikke sikker. Jeg er ikke 100% sikker på noe i denne saken jeg. :o)

Ditt eksempel er jo et typisk eksempel på hvor forskjellig det kan være fra trygdekontor til trygdekontor. Det er ikke bra. Det må være likt over hele linja. Tenk på alle de som ikke har tilgang til internett og kan lese seg fram til at andre får annen type behandling. Hmmmm.....

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...