SierDuDet Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Fy søren, som du vaser og rører! *ler* Nå hadde jo vi vært sammen i nesten 6 år før vi gifta oss da! Om det har noe å si... Ja, og det er jo veldig hyggelig det også, men det er ikke uvanlig at forhold også går til helvete etter 6 år Jeg våser ikke nå, dette er jo bare ren og skjær statistikk og jeg vil påstå at alle nygifte går rundt og tror at de skal leve sammen til døden skiller dem ad! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67675-luska/page/3/#findComment-314765 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Ja ; enig i det med alderen ! Jeg giftet meg da jeg var 17 år , skilte meg etter ca 5år... Men det ble jo ikke med bare DEN gangen Hilsen flergangs gifte Hvor mange ganger har du vært gift, om jeg tør spørre? 17 år er ekstremt tidlig, det kan vi vel alle være enig i 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67675-luska/page/3/#findComment-314769 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Ja, og det er jo veldig hyggelig det også, men det er ikke uvanlig at forhold også går til helvete etter 6 år Jeg våser ikke nå, dette er jo bare ren og skjær statistikk og jeg vil påstå at alle nygifte går rundt og tror at de skal leve sammen til døden skiller dem ad! Hehe, det jeg mente du våsa med, var dette med Thailand og Brasil og stor tissefant og sånn! Og om jeg forblir gift resten av livet eller ikke, det er det ingen som vet. Men det går jo an å håpe, og være optimist, ikke sant? ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67675-luska/page/3/#findComment-314776 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vin Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Hvor mange ganger har du vært gift, om jeg tør spørre? 17 år er ekstremt tidlig, det kan vi vel alle være enig i Hehehe...er "bare" gift for andre gang da. Også var jeg sambo med en i 3 år . Jadda , altfor tidlig , men var Jehova Vitne på den tiden:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67675-luska/page/3/#findComment-314782 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Hehe, det jeg mente du våsa med, var dette med Thailand og Brasil og stor tissefant og sånn! Og om jeg forblir gift resten av livet eller ikke, det er det ingen som vet. Men det går jo an å håpe, og være optimist, ikke sant? ) Selvsagt, og man kan jo ikke annet enn å være optimist heller. Cluet er uansett at 50 % av dere tar feil, og jeg har tapt penger på bedre odds enn som så! Jeg mener.. når Sogndal grisebanker Stabæk så kan alt skje! Åja.. det med damer og størrelse, ja... Jo, det var vel ikke 100 % sannhet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67675-luska/page/3/#findComment-314784 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Hehehe...er "bare" gift for andre gang da. Også var jeg sambo med en i 3 år . Jadda , altfor tidlig , men var Jehova Vitne på den tiden:) Såpass, ja... du kom deg ut av vitnenes faenskap, eller? Ja.. høres jo sånt ut... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67675-luska/page/3/#findComment-314785 Del på andre sider Flere delingsvalg…
yellow Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Ja, og det er jo veldig hyggelig det også, men det er ikke uvanlig at forhold også går til helvete etter 6 år Jeg våser ikke nå, dette er jo bare ren og skjær statistikk og jeg vil påstå at alle nygifte går rundt og tror at de skal leve sammen til døden skiller dem ad! Feil...alle nygifte går ikke rundt å tenker det...endel er realistiske, vet statestikken og jobber med forholdet for å ungå å havne i den. bare sånn at du vet det..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67675-luska/page/3/#findComment-314788 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vin Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Såpass, ja... du kom deg ut av vitnenes faenskap, eller? Ja.. høres jo sånt ut... Ja , etter å ha vært med i 23 år, så holdt det! Nå stikker jeg ut en tur... Ha en fin dag! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67675-luska/page/3/#findComment-314797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Feil...alle nygifte går ikke rundt å tenker det...endel er realistiske, vet statestikken og jobber med forholdet for å ungå å havne i den. bare sånn at du vet det..... Da må man bare spørre seg om hva i helvete som er poenget med å gifte seg, og rett og slett ikke fortsette samboerskapet fram til man er sikker. Man gifter seg ikke hvis man ikke er 100 % sikker, noe annet er jo idioti. Med det sier jeg ikke at folk er idioter fordi de gifter seg, rett og slett fordi de faktisk _tror_ at det skal holde livet ut, men er man ikke engang av den oppfattelsen at man _tror_ det skal holde livet ut, så må man jo være direkte lite intelligent for å gå til et så stort skritt som trossalt ekteskapet er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67675-luska/page/3/#findComment-314805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Ja , etter å ha vært med i 23 år, så holdt det! Nå stikker jeg ut en tur... Ha en fin dag! Ha en fin dag, drikk litt, vin du vin, og så var det bra at du tok til vett etterhvert 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67675-luska/page/3/#findComment-314811 Del på andre sider Flere delingsvalg…
yellow Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Da må man bare spørre seg om hva i helvete som er poenget med å gifte seg, og rett og slett ikke fortsette samboerskapet fram til man er sikker. Man gifter seg ikke hvis man ikke er 100 % sikker, noe annet er jo idioti. Med det sier jeg ikke at folk er idioter fordi de gifter seg, rett og slett fordi de faktisk _tror_ at det skal holde livet ut, men er man ikke engang av den oppfattelsen at man _tror_ det skal holde livet ut, så må man jo være direkte lite intelligent for å gå til et så stort skritt som trossalt ekteskapet er. Ikke store forkjellen på å være samboer og gift lenger da... Men som luska sier..man kan håpe og være optemistisk.....og litt realistisk. Livet er ingen dans på roser, hverken som gift, samboer eller singel. Cluet er å komme seg helskinnet gjennom hinderne...og med på veien lærer man at verden ikke er svart og hvit...Viktig lærdom som kommer med erfaring og alder... Bare vent å se....kommer nok til deg oxo:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67675-luska/page/3/#findComment-314826 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Ikke store forkjellen på å være samboer og gift lenger da... Men som luska sier..man kan håpe og være optemistisk.....og litt realistisk. Livet er ingen dans på roser, hverken som gift, samboer eller singel. Cluet er å komme seg helskinnet gjennom hinderne...og med på veien lærer man at verden ikke er svart og hvit...Viktig lærdom som kommer med erfaring og alder... Bare vent å se....kommer nok til deg oxo:-) Du har selvsagt rett i alt du sier der, bortsett fra at skillet mellom samboer og ekteskap vel fortsatt er stor, i hvertfall i forhold til papirarbeid ved utbrudd, samt at _jeg_ personlig mener - selv om jeg overhodet ikke er kristen - at ekteskapet er noe helt spesielt og noe man aldri bør inngå før man virkelig er sikker på at man har valgt rett. Man kan selvsagt her ta feil, noe 50 % jo gjør, men man må i det minste være av den oppfatningen når man går inn i den hellige ektestand.. hehe, har som sagt ikke blitt relgiøs enda, bare så det er sagt Joa, det kommer nok til meg også, men nå er jeg også 28 år, har opplevd ting og tang oppigjennom som jeg føler at jeg har lært veldig mye av, og disse erfaringene tror jeg kommer godt med den gang jeg virkelig går inn i noe seriøst, og disse erfaringene er jeg også på veldig mange måter veldig glad for at jeg har hatt. Både det gode og det vonde, bare så det er sagt Cluet er vel å huske det gode, ta det med seg, og lære av det vonde, og på den måten vokser man på veldig mange måter Hvis jeg høres veldig bitter ut i diverse innlegg så er det ikke sånn ment, men en del av mine råd osv på samlivsforumet er ting jeg utvilsomt har kommet fram til - the hard way - og jeg har nok opparbeidet meg enkelte preferanser i forhold til framtidige brud(er) Sånn i ettertid er man veldig glad for erfaringene disse turbulente forholdene har gitt, da det vel er det man lærer av Spesielt er sånt viktig for meg, da jeg som du vet lærer veldig sakte 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67675-luska/page/3/#findComment-314851 Del på andre sider Flere delingsvalg…
yellow Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Du har selvsagt rett i alt du sier der, bortsett fra at skillet mellom samboer og ekteskap vel fortsatt er stor, i hvertfall i forhold til papirarbeid ved utbrudd, samt at _jeg_ personlig mener - selv om jeg overhodet ikke er kristen - at ekteskapet er noe helt spesielt og noe man aldri bør inngå før man virkelig er sikker på at man har valgt rett. Man kan selvsagt her ta feil, noe 50 % jo gjør, men man må i det minste være av den oppfatningen når man går inn i den hellige ektestand.. hehe, har som sagt ikke blitt relgiøs enda, bare så det er sagt Joa, det kommer nok til meg også, men nå er jeg også 28 år, har opplevd ting og tang oppigjennom som jeg føler at jeg har lært veldig mye av, og disse erfaringene tror jeg kommer godt med den gang jeg virkelig går inn i noe seriøst, og disse erfaringene er jeg også på veldig mange måter veldig glad for at jeg har hatt. Både det gode og det vonde, bare så det er sagt Cluet er vel å huske det gode, ta det med seg, og lære av det vonde, og på den måten vokser man på veldig mange måter Hvis jeg høres veldig bitter ut i diverse innlegg så er det ikke sånn ment, men en del av mine råd osv på samlivsforumet er ting jeg utvilsomt har kommet fram til - the hard way - og jeg har nok opparbeidet meg enkelte preferanser i forhold til framtidige brud(er) Sånn i ettertid er man veldig glad for erfaringene disse turbulente forholdene har gitt, da det vel er det man lærer av Spesielt er sånt viktig for meg, da jeg som du vet lærer veldig sakte Å gifte seg er spesielt..og noe stort...og de aller fleste håper jo at de gjør det riktige valget....Du kan være så sikker du bare vil når det er din tur....men det er alikevell ingen garanti for at det vil holde...Livet tar nemmelig noen svinger innimellom som kanskje ikke er med i dine sikre planer..Hvis du skjønner... Og det skal jeg love deg ikke blir lett å takle når resten av verden er svart og hvit..Nyanser er viktige i et parforhold...om man er gift eller samboer.. Mitt råd...ikke gift deg hvis alt du ser er svart eller hvitt....kompromi og litt medmennsklig forståelse er nødvendige redskap å ha med for å unngå den mørke delen av statestikken.. Med hastigheten på din egen måte å tillegne deg læring, som vi begge vet er unormal treg....så tror jeg det er bra at du ikke kaster deg inn i noe overilt.....et tiår eller så på baken er nok å foretrekke...sånn for statestikken sin del.. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67675-luska/page/3/#findComment-314883 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Å gifte seg er spesielt..og noe stort...og de aller fleste håper jo at de gjør det riktige valget....Du kan være så sikker du bare vil når det er din tur....men det er alikevell ingen garanti for at det vil holde...Livet tar nemmelig noen svinger innimellom som kanskje ikke er med i dine sikre planer..Hvis du skjønner... Og det skal jeg love deg ikke blir lett å takle når resten av verden er svart og hvit..Nyanser er viktige i et parforhold...om man er gift eller samboer.. Mitt råd...ikke gift deg hvis alt du ser er svart eller hvitt....kompromi og litt medmennsklig forståelse er nødvendige redskap å ha med for å unngå den mørke delen av statestikken.. Med hastigheten på din egen måte å tillegne deg læring, som vi begge vet er unormal treg....så tror jeg det er bra at du ikke kaster deg inn i noe overilt.....et tiår eller så på baken er nok å foretrekke...sånn for statestikken sin del.. :-) Jassåja.. frekk er du! Jeg kan spøke med at jeg er treg til å lære, men det kan ikke du! Neida... du har rett, men det eneste jeg ikke var enig med deg i, og som du skrev over (eller i hvertfall sånn jeg forsto det..) var at man ikke bør gifte seg før man er 100 % sikker, uansett hvor feil det vil vise seg etter ett år eller tre i ekteskapet, at man tok. Det er lov til å gjøre feil, og det gjør vi alle, men det er dumt å gå inn i noe man ikke der og da føler at man er helt sikker på at er rett.. om du forstår.. Og jeg mener selvsagt at man for å vite (dvs føle at man vet, man kan jo ta feil..) at man rett og slett ikke lar den første forelskelsen ta helt overhånd og gjør noe dumt, men sørger for at man kjenner partneren såpass godt at man har et grunnlag til å vite at man gjør rett, og dette grunnlaget får man aldri ved å gifte seg fort. Jeg ser ikke svart eller hvitt på ting, men er en veldig romantisk sjel som tror på kjærligheten og alt det der, men for å finne den må man bruke tid, prøve, feile og ikke gjøre noe forhastet i forhold til viktige ting som f.eks. ekteskap. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67675-luska/page/3/#findComment-314899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
yellow Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Jassåja.. frekk er du! Jeg kan spøke med at jeg er treg til å lære, men det kan ikke du! Neida... du har rett, men det eneste jeg ikke var enig med deg i, og som du skrev over (eller i hvertfall sånn jeg forsto det..) var at man ikke bør gifte seg før man er 100 % sikker, uansett hvor feil det vil vise seg etter ett år eller tre i ekteskapet, at man tok. Det er lov til å gjøre feil, og det gjør vi alle, men det er dumt å gå inn i noe man ikke der og da føler at man er helt sikker på at er rett.. om du forstår.. Og jeg mener selvsagt at man for å vite (dvs føle at man vet, man kan jo ta feil..) at man rett og slett ikke lar den første forelskelsen ta helt overhånd og gjør noe dumt, men sørger for at man kjenner partneren såpass godt at man har et grunnlag til å vite at man gjør rett, og dette grunnlaget får man aldri ved å gifte seg fort. Jeg ser ikke svart eller hvitt på ting, men er en veldig romantisk sjel som tror på kjærligheten og alt det der, men for å finne den må man bruke tid, prøve, feile og ikke gjøre noe forhastet i forhold til viktige ting som f.eks. ekteskap. Enkelte gifter seg etter 1 år...og det holder tiden ut..andre er samboere i 10 gifter seg, og så ryker det etter noen år...så den teorien er jeg sterkt uenig i. Resten av innlegget....jada...sikkert:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67675-luska/page/3/#findComment-314914 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Enkelte gifter seg etter 1 år...og det holder tiden ut..andre er samboere i 10 gifter seg, og så ryker det etter noen år...så den teorien er jeg sterkt uenig i. Resten av innlegget....jada...sikkert:-) Teorien er utvilsomt god den, da man etter 10 år kjenner hverandre bedre, og sjansespillet blir større og større jo kortere tid man har kjent hverandre. Jeg er selvsagt enig i at enkelte gifter seg etter 3 mnd og holder livet ut mens andre kjenner hverandre i 15 år og ryker etter 3 mnd, men sannsynligheten for at de som kjenner hverandre så godt, og på den tiden har opplevd mye på godt og vondt stiller bedre rustet enn de andre når de etter å kjenne hverandre så godt som de gjør trossalt velger å gå inn i ekteskapet, det er jeg ikke i tvil om, og det kan ingen si meg i mot på. Det er enkel logikk! Faren vil alltid være der, men det hele går på å minimalisere denne da man trossalt gifter seg for å holde sammen livet ut (i utgangspunktet). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67675-luska/page/3/#findComment-314922 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.