Gå til innhold

Spørsmål til matfolket:


monsina

Anbefalte innlegg

Hvordan i huleste h. koker man TAGLIATELLE...

Altså båndspagetti, i nøster.

Her blir de vasne og ekle utenpå, og steinharde inni.

Jeg er ellers ganske god på å koke annen pasta, men denne blir like mislykka HVER gang.

(bruker lettsalta vann + en dæsj olivenolje e.l)

Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må jo røre for svarte!

Forresten er den ferske best..

Jadda, jadda.

Jeg rører hele tiden! Står som en hauk over gryta i det vide og det breie. Kjedelig er det!

Har ikke prøvd den ferske. Kanskje den er lettere å få til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, jadda.

Jeg rører hele tiden! Står som en hauk over gryta i det vide og det breie. Kjedelig er det!

Har ikke prøvd den ferske. Kanskje den er lettere å få til?

Har ikke hatt problemer med noen av typene, men den ferske er ihvertfall bedre på smak..

Lurer på hva du klarer å gjøre for noe gæærnt med den harde typen! Fosskokende vann, putt dem oppi, rør, la de koke i 12 minutter, rør, hell ut i sil, ferdig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt problemer med noen av typene, men den ferske er ihvertfall bedre på smak..

Lurer på hva du klarer å gjøre for noe gæærnt med den harde typen! Fosskokende vann, putt dem oppi, rør, la de koke i 12 minutter, rør, hell ut i sil, ferdig. :)

Det er jo det som er så rart... jeg gjør som jeg har fått beskjed om, jeg er jo en "reser" på alle andre typer - det blir man jo av å bo på hybel i årevis :-)

Forresten tror jeg at jeg har sett helt rette båndspagetti: kanskje det er verdt å prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det som er så rart... jeg gjør som jeg har fått beskjed om, jeg er jo en "reser" på alle andre typer - det blir man jo av å bo på hybel i årevis :-)

Forresten tror jeg at jeg har sett helt rette båndspagetti: kanskje det er verdt å prøve?

Hmm, ja det er kanskje en idé. Tenkte på en ting -siden tagliatellen er litt tykk kan det jo hende at det at du putter dem oppi vannet gjør at temperaturen på vannet synker litt fort -det koker jo ikke opp igjen med en gang, ikke sant? Kan hende det er det, rett og slett.. Jeg pleier ihvertfall å ploppe en og en ball oppi om gangen i et rolig tempo. Kan være snakk om små nyanser her, tydeligvis :)

Den ferske er jo både rett og lettere og koke, _og_ bedre, så da har du vel egentlig svaret ditt.. Litt dyrere, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, ja det er kanskje en idé. Tenkte på en ting -siden tagliatellen er litt tykk kan det jo hende at det at du putter dem oppi vannet gjør at temperaturen på vannet synker litt fort -det koker jo ikke opp igjen med en gang, ikke sant? Kan hende det er det, rett og slett.. Jeg pleier ihvertfall å ploppe en og en ball oppi om gangen i et rolig tempo. Kan være snakk om små nyanser her, tydeligvis :)

Den ferske er jo både rett og lettere og koke, _og_ bedre, så da har du vel egentlig svaret ditt.. Litt dyrere, men.

*noterer*

Da sier vi fersk pasta neste gang. Det blir nå en stund til, etter dagens mislykkede middag... :-(

(Eller kanskje fosskoke et og et nøste - jøssenamn - vi er 6 stk i familien... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*noterer*

Da sier vi fersk pasta neste gang. Det blir nå en stund til, etter dagens mislykkede middag... :-(

(Eller kanskje fosskoke et og et nøste - jøssenamn - vi er 6 stk i familien... :-)

Hehe:) Det første nøstet blir like stivt som det var ukokt igjen.. Populær kokk om dagen du, ja!

Ta den ferske du. Si fra om det også går galt da!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...