Gå til innhold

Hvilken utdannelse må jeg ta for å bli saksbehandler i aetat, tr.kontor, osv?


Gjest denise

Anbefalte innlegg

Saksbehandler, konsulent, osv, virker som interessante jobber. Hvilken utdanning må jeg ta for å få en slik jobb? Har næringsakademiet noen studier for å få en slik jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

F.eks sosionom. Da må du nok ta kontakt med høgskolen i nærheten av der du bor. Næringsakademiet har ikke den typen utdannelse såvidt jeg vet.

Spørs egentlig mer hvilken type etat/bransje du vil inn i på hvilken utdannelse du skal ta, f.eks saksbehandlere i aetat kan jo ha jus, trygdeetaten kan ha helsefolk osv. Det er altså ikke én utdannelse som heter "konsulent-utdannelsen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest akkjasann

kommunikasjonsevner,dårlig innsikt, liten enve til helhetstenkning og manglende oversikt. Kvalifikasjoner: Stivbeint og ineffektiv, skråsikker og fastlåst i paragrafene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bruker vel mye sosionomer og jurister vil jeg tro. Det kreves nok mer enn en utdanning du kan få på Næringsakademiet. Har lest en del stillings-annonser, og det kreves som regel universitetsgrad + relevant erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

kommunikasjonsevner,dårlig innsikt, liten enve til helhetstenkning og manglende oversikt. Kvalifikasjoner: Stivbeint og ineffektiv, skråsikker og fastlåst i paragrafene.

Hehe, enig.

Men ellers til monsina:

Nå for tiden bør du ikke ønske deg til de stedene der. Det er effektivisering over en lav sko. Tilbudet til brukerene blir dårligere. ALLE blir frustrerte. Sykmeldingene kommer. De som fortsatt er på jobb blir enda surere når brukerene klager enda mer.

Nei, tenk på noe annet. Hvis ikke du er en jerntyps om får skikk på hele sulamittet da.

Men det er ikke plass til folk som tenker selv på slike steder. Du MÅ følge reglene. Er litt rart forresten at ingen kjenner reglene ordentlig da men. Kanskje det er det de bruker arbeidsdagen på å diskutere.

Beklager, har nemlig dårlig erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...