Gå til innhold

hjelp


knott

Anbefalte innlegg

Vil ha respons ang p-piller. Har brukt Trinordiol i ca 5 år. Har det siste året merket at sexlysten er betydelig mindre enn den har vært tidligere, humørsvigninger er også en hyppig gjenganger.. Jeg er bare 22 år, ingen barn og en helt utrolig samboer som jeg elsker så mye... Skal jeg slutte med pillen?? Mener selv at den er roten til alt vondt.. Bruke annen prevensjon?? hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Langøre

Hvis pillene bare er til plage for deg, kast dem med en gang! Kondomer er kanskje kjedelige, men bivirkningene er ihvertfall færre...

La kroppen din få ro og fred til å regulere seg selv, det er ikke naturlig for noen å få kontinuerlige "sjokkdoser" med østrogen. Du vil antagelig oppdage at lysten din kommer tilbake og at humøret ditt blir bedre, også. Det burde vel bety mer for samboeren din (og deg) enn at han slipper å bruke kondom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg har også slitt med å finne prevensjon som virker for meg. Har brukt to ulike typer p-piller pluss p-sprøyte, uten særlig hell. Ble deppa og fikk voldsomme humørsvingninger. Ordentlig slitsomt. Kondom er ikke aktuelt (er i et fast forhold), så etter litt om og men fant jeg ut at jeg skulle prøve hormonspiral, selv om jeg ikke har fått barn. Og se: det kan virke som om problemene mine er en saga blott! Med p-sprøyten (som jeg brukte før jeg satte inn hormonspiralen) småblødde jeg sammenhengende i to-tre måneder. Nå er dette så godt som borte. Og humøret er ganske mye mer stabilt.

Gå til lege/gynekolog og forklar problemet ditt. Dersom du ikke har fått barn, må det undersøkes om det er "plass" til å sette inn spiral, og dersom det er det, anbefaler jeg deg å prøve. (Men vær forberedt på at det kan være ganske vondt å sette den inn...)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...