Gå til innhold

Nødstilfelle fløtesaus


Gjest Daisy

Anbefalte innlegg

Har en slags fløtesaus på ovnen nå. Skal man bare helle på med fløte? Den ser litt vel tynn ut? De andre tingene jeg har i er bacon og brokkoli + krydder. Hjelp, fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neiiiiiiii krise?

Neida. Rør ut bittelitt hvetemel i resten av fløten som du selvsagt har spart på? ;) Evt i bittelitt melk.La det koke et par minutter sånn at melsmaken blir borte. Ellers blir jo sausen bittelitt tykkere av å koke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Rør ut bittelitt hvetemel i resten av fløten som du selvsagt har spart på? ;) Evt i bittelitt melk.La det koke et par minutter sånn at melsmaken blir borte. Ellers blir jo sausen bittelitt tykkere av å koke.

Jeg helte oppi all fløten sammen med baconet og brokkolien. Spaghettien er ferdig nå... jeg har ikke engang hvetemel... har akkurat kommet hjem fra ferie til skrapa hus... har cookiemiks da... :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daisy elendig kokke

Jeg helte oppi all fløten sammen med baconet og brokkolien. Spaghettien er ferdig nå... jeg har ikke engang hvetemel... har akkurat kommet hjem fra ferie til skrapa hus... har cookiemiks da... :0)

Har jo laget soppstuing av bare champinong og fløte + krydder, og da blir den tykk... lært av min kokkevenninne. Men hun lærte meg ikke hva jeg skulle gjøre hvis den ble for tynn.... hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg helte oppi all fløten sammen med baconet og brokkolien. Spaghettien er ferdig nå... jeg har ikke engang hvetemel... har akkurat kommet hjem fra ferie til skrapa hus... har cookiemiks da... :0)

Hehehe! Da tror jeg du får klare deg med litt tynn saus. Velbekomme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har smak av bacon og noe brocolli, så heller du bare i fløten, ja. Dersom du vil ha litt konsistens, er du knepen på fløten, og/eller lar den koke litt inn. Men det gjør jo ingenting å ha den litt flytende. Nordmenn er helt overdrevne i troen på tjukk saus.

Eventuelt kan du bruke litt majzena rørt ut i litt kaldt vann og jevne med.

Har du sukkerkulør i heimen, kan du sette farge på faenskapet også.

God apetitt, lille jenta!

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg helte oppi all fløten sammen med baconet og brokkolien. Spaghettien er ferdig nå... jeg har ikke engang hvetemel... har akkurat kommet hjem fra ferie til skrapa hus... har cookiemiks da... :0)

La sausen koke ei stund, da vil den tykne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe! Da tror jeg du får klare deg med litt tynn saus. Velbekomme!

buhuuuuuuu... jeg som sa til sambo på tlf at jeg skulle lage noe godt til ham til han kom hjem... nå forblir jeg ugift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

buhuuuuuuu... jeg som sa til sambo på tlf at jeg skulle lage noe godt til ham til han kom hjem... nå forblir jeg ugift.

Jammen det blir jo godt selv om den er litt tynn! Ikke fortvil, han kommer til å elske maten din - og deg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jammen det blir jo godt selv om den er litt tynn! Ikke fortvil, han kommer til å elske maten din - og deg! ;)

Takk... det trøstet. Føler meg litt som en mislykket husmor her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk... det trøstet. Føler meg litt som en mislykket husmor her nå.

tykner den litt til når den får avkjølt seg litt?

Tror jeg tar meg en røyk og et glass cola mens jeg slikker sårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund som i mer enn 20 minutter??? Får vel spise spaghetti av suppetallerken i dag.

Hvis sausen er ekstremt tynn behøver du jo ikke å ha alt på pastaen.

Jeg lager ofte tynn saus, syns det er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

buhuuuuuuu... jeg som sa til sambo på tlf at jeg skulle lage noe godt til ham til han kom hjem... nå forblir jeg ugift.

Smør deg inn med sausen og la han slikke den av da vel... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...