Gå til innhold

Noen med det samme?


Gjest sosa

Anbefalte innlegg

Hei,har et spørsmål anngående menstruasjonsforstyrrelser over en periode på 2 år.

Siden juli har jeg hatt mensen 6 ganger. er meget slapp og har fått konstantert at jeg har lite jernlager.

Tidligere har jeg fått høre at det dreier seg om en hormonforstyrrelse, men skal det aldri gå over da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Mange hormonforstyrrelser har tendens til å bli kroniske. Jeg synes du skal få en sjekk og evt behandling, f.eks. p-piller, men det avhenger av din alder og hva som kan være årsaken. Men det kan bare avklares med en undersøkelse.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange hormonforstyrrelser har tendens til å bli kroniske. Jeg synes du skal få en sjekk og evt behandling, f.eks. p-piller, men det avhenger av din alder og hva som kan være årsaken. Men det kan bare avklares med en undersøkelse.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Takk for svaret du ga meg.

Har vel ikke forklart meg godt nok i mitt forrige innlegg.

Saken er den at jeg for 2 år siden hadde blodpropp i venstre lunge og derfor ikke ta preperater som inne holder hormoner har jeg fått hørt.

Grunnen til lungeembolien tror de var en sammen setning av røyking og p- piller.

De var aldri sikker på om det var en blodpropp,men de anntok det.

Dette med blødningene har jeg tidvis hatt i flere år med litt tettere blødninger noen ganger og mindre andre ganger.

Har også vært til undersøkelse før uten at de fant noe galt.

De kalte det hormonelt.

Ettersom det er hormonelt og jeg ikke kan få hormoner, må jeg da gå slik fremover?

Blir ganske lei og nedfor en del av tiden, føler meg litt deppa, er dette vanlig?

Må også nevne at jeg nå har spiral som prevensjon og at jeg har født 2 barn , er i midten av 20-åra.

Dette ble ganske langt, men jeg håper du tar deg tid til å svare, for det betyr så uendelig mye for meg å høre hva andre mener.

Hilsen ei som er lei av å blø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Takk for svaret du ga meg.

Har vel ikke forklart meg godt nok i mitt forrige innlegg.

Saken er den at jeg for 2 år siden hadde blodpropp i venstre lunge og derfor ikke ta preperater som inne holder hormoner har jeg fått hørt.

Grunnen til lungeembolien tror de var en sammen setning av røyking og p- piller.

De var aldri sikker på om det var en blodpropp,men de anntok det.

Dette med blødningene har jeg tidvis hatt i flere år med litt tettere blødninger noen ganger og mindre andre ganger.

Har også vært til undersøkelse før uten at de fant noe galt.

De kalte det hormonelt.

Ettersom det er hormonelt og jeg ikke kan få hormoner, må jeg da gå slik fremover?

Blir ganske lei og nedfor en del av tiden, føler meg litt deppa, er dette vanlig?

Må også nevne at jeg nå har spiral som prevensjon og at jeg har født 2 barn , er i midten av 20-åra.

Dette ble ganske langt, men jeg håper du tar deg tid til å svare, for det betyr så uendelig mye for meg å høre hva andre mener.

Hilsen ei som er lei av å blø.

Jeg har ikke det gamle spørsmålet og ber deg om å legge det inn igjen.Takk.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke det gamle spørsmålet og ber deg om å legge det inn igjen.Takk.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Her får du spørsmålet mitt igjen.

Har hatt mensen 6 ganger siden 15.juli.

Før den tid har jeg også hatt uregelmessige blødninger.

Dette begynte for ca 2 år siden og jeg aner ikke råd snart.

Blødningene begtnner slik:Første dagen kommer det nesten svart blod som inneholder en del klumper.

Det lukter nesten som metall.

Senere kommer det friskt blod som det ikke lukter noe spesielt av, på slutten er den pån igjen med sort blod som lukter.

Varigheten er på ca en og halv uke.

Dette kan da umulig være normalt?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...