Gå til innhold

Jeg vil ikke ha dårlig samvittighet., men føler at jeg burde.


Snoopy_Syttifire

Anbefalte innlegg

Snoopy_Syttifire

For en liten stund siden ringte ei fra jobben og spurte om jeg kunne ta seinvakt på søndag. Jeg sier nei fordi jeg skal til byen til gubben. Dessuten vil jeg avvente ekstravakter til jeg får resultatet fra CT og røntgen som jeg tok i dag.

Hun sier da at hun må ta den og det blir 3. søndagen hennes. Hun spiller på min samvittighet men jeg holder meg hard.

Jeg er faktisk av den formening at familien er viktigst. Og med en mann som bor og jobber i Trondheim 3 uker i slengen så er det opptil meg å dra dit når jeg har fri. God helse er kjekt å ha, og det er ingen andre enn meg som vet hvordan kroppen min har det.

Samtidig vet jeg hvor håpløst det er å få tak i folk, jeg har selv sittet og ringt på timesvis og kjenne fortvilelsen. Og det er typisk kvinner å ha denne elendige samvittigheten. den plager oss enten vi gjør det slik eller slik.

Nu har jeg (og de fleste andre) på jobben stilt opp i hytt og pine når det har vært bruk for folk. Jeg vil ikke mer. Jeg vil selv bestemme når jeg ønsker å ta ekstravakter.

Det er på tide å tenke på seg selv.

Og jeg prøver å slå tilbake samvittigheta som truer i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner at du har dårlig samvittighet, men man må tenke litt på seg selv også!

Ingen kan _kreve_ at du kommer på jobb når det i utgangspunktet er frihelga di. Og du har jo i tillegg lagt andre planer, så stå på ditt du! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, slik er vi. Det er jo greit med anledning til å bytte, men en plass må vel grensen gå.

Synes ikke du skal la denne samvittigheten plage deg.( fornuften sier det i allefall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du har dårlig samvittighet, men man må tenke litt på seg selv også!

Ingen kan _kreve_ at du kommer på jobb når det i utgangspunktet er frihelga di. Og du har jo i tillegg lagt andre planer, så stå på ditt du! :o)

Skjønner deg godt - husk at det er ingen som gratulerer deg om du sliter deg ut!

Det er i sånne tilfeller nummerviseren kommer helt til sin rett! :-)

Dessuten er dette et "kjerringyrke"- problem, ikke sant, så lenge alle har "dårlig samvittighet og stiller opp bestandig, tror myndighetene at det går så greit så! En hersens ond sirkel, er det.

Ha en hyggelig frihelg! (Det skal jeg også!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest retvizan

Her har du myyye å lære av gamlemor retz, snoopysnupps.

Jeg sier like ut at jeg ikke gidder. Det betyr ikke at jeg aldri tar ekstravakter, langt i fra, men de får enten et klart ja, eller et like klart nei, med én gang de spør.

Å appelere til til samvittigheten min, har de gitt opp for mange år sida, det var en av de tinga jeg faktisk slo hardt ned på i begynnelsen.

Gi meg et pip når du får resultatet av pc-en da, Snoops!

Klemz. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snoopy_Syttifire

Her har du myyye å lære av gamlemor retz, snoopysnupps.

Jeg sier like ut at jeg ikke gidder. Det betyr ikke at jeg aldri tar ekstravakter, langt i fra, men de får enten et klart ja, eller et like klart nei, med én gang de spør.

Å appelere til til samvittigheten min, har de gitt opp for mange år sida, det var en av de tinga jeg faktisk slo hardt ned på i begynnelsen.

Gi meg et pip når du får resultatet av pc-en da, Snoops!

Klemz. :-)

Nu var jeg altså på CT jeg da....*humre*. Pc'n har det bare bra den. Men jeg skal pipe når tiden er inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Nu var jeg altså på CT jeg da....*humre*. Pc'n har det bare bra den. Men jeg skal pipe når tiden er inne.

Å herregud, ser feilen nå!

*rødme*

Kanskje jeg skulle begynne å brodere?

Men rådet mitt var bra? Ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snoopy_Syttifire

Å herregud, ser feilen nå!

*rødme*

Kanskje jeg skulle begynne å brodere?

Men rådet mitt var bra? Ja?

Rådet var supert. Det er vel på tide å bare si at man ikke gidder istedet for å unnskylde seg hele tiden. Det er jo helt bak mål egentlig. De har jo ingenting med hvorfor jeg ikke vil ha ekstravakter hver gang jeg blir spurt.

Tiden er inne for en ny stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Rådet var supert. Det er vel på tide å bare si at man ikke gidder istedet for å unnskylde seg hele tiden. Det er jo helt bak mål egentlig. De har jo ingenting med hvorfor jeg ikke vil ha ekstravakter hver gang jeg blir spurt.

Tiden er inne for en ny stil.

Sånn skal det låte! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...