Gå til innhold

trenger jeg angrepille?Svar fort!


Gjest martha

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg går på p-piller, denne uken på brettets 1.uke. Tirsdag kveld hadde jeg samleie, og glemte å ta pillen før kl 05 om morgenen (vanligvis gjør jeg det rundt kl 22).

Ellers har jeg fortsatt å ta pillene som vanlig. Men i går hadde jeg også samleie. Og har etterpå lest at etter å ha glemt pillen over tolv timer, kan man ikke ha ubeskyttet sex på 7 dager.

Trenger jeg å kjøpe en angrepille? Må ha svar fort, da må jeg isåfall løpe ned på apoteket før 72timer har gått..

Takk for svar, dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JA - det trenger du hvis du skal være helt sikker.

(PS:

kanskje du burde vurdere P-sprøyte?)

mvh

Her er deler av et svar jeg fikk av Mette Moen på Gyn-forum i november 2000:

":-O Glemte å ta p-pillen - Moen- kan du gi meg et sikkert svar?"

Moen sier:

"Grunnen til at man setter en grense på 36 timer er at det kan skje eggløsning hvis man i denne tid har vært uten pillen som jo hemmer eggløsning. Hvis det skjer eggløsning så har du samme risiko som andre for å bli gravid. Derfor bør man bruke annen prevensjon i to uker, så er man sikker på at evt eggløsning er overstått.

Det er alltid mer risikabelt å glemme de første enn de siste piller på brettet."

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...