Gå til innhold

Avslørt på dol


Gjest bipoline

Anbefalte innlegg

Gjest bipoline

Nå har min mellomste datter avslørt nickene mine her på dol. Hun fant det ut på "foreldregruppe for tenåringer", der jeg skriver under et annet nick. Hun var ikke særlig blid for å bli omtalt av meg, selv om jeg tror at det er få som vet hvem hun er i RL.

Men det er minst like ille for meg, fordi hun dermed har fått tilgang på info. om meg som jeg trodde jeg hadde klart å anonymisere. Jeg skriver endel ganske "avslørende" innlegg her inne på psyk. forum; ikke noe jeg synes at hun har noe med. Hvordan hun har klart å gjette seg frem til dette er uforståelig for meg. Kanskje hun har brukt sine datakunnskaper som jeg ikke har....

Jeg håper jo å kunne bruke dol mer, det har vært og er et godt sted å kunne "lufte seg" litt. Men hvordan sikre meg mot slike hackere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var synd. Jeg er blitt engstelig for at en venn har avslørt meg. Hun er mye på DOL nemlig.

Håper du får noen gode råd av andre mer drevne brukere.

*Klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mailiss

Dette var synd. Jeg er blitt engstelig for at en venn har avslørt meg. Hun er mye på DOL nemlig.

Håper du får noen gode råd av andre mer drevne brukere.

*Klem*

Legg dette inn på data-forumet eller på åpent forum. Det hører vel ikke heeeelt inn under psykiatri, vel? :-)

Håper du får hjelpen du spør etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Hei!

Jeg antar din datter bruker den samme maskinen som du. Da er det en smal sak for henne å gå inn i loggen (tar henne under et minutt) Og finne ut eksakt hva du har skrevet, brukt maskinen til den dagen (og så langt tilbake som datamskinen din har innstillinger i loggen, vanligvis 24 dager)

For å unngå dette må du selv gå inn i internettinnstillingen og fjerne både logg, og imiderlitidig filer. Sett gjerne loggen til 0 dager. Men selv da må du fjerne sporene dine for den aktuelle dagen.

Som du sier, for noen med få datakunnskaper er det en smal sak og finne ut alt du foretar deg på maskinen din.

For andre som sitter på andre maskiner byr det på litt større problemer.

Lykke til

Erica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...