Gå til innhold

fra bulimi til anorexi


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Hvor vanlig er det å gå fra bulimi til anorexi? Jeg begynte først og småsulte meg, men så fikk jeg bulimi og har hatt det i godt over to år, men nå begynner jeg å sulte meg igjen, og blir nesten rusa av å gå rundt å føle meg sulten.

Jeg har lest at det er veldig vanlig at anorektiskere ofte får bulimi,. men jeg har aldri hørt det omvendte?

Noen som har noen råd om hva jeg kan gjøre. Vil liksom ikke få anoreksi, men klarer ikke å spise lenger, bare trener og spiser lite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har rett i at det "vanligste" er å gå fra anoreksi til bulimi (man regner med at kanskje halvparten av alle med anoreksi går over til overspisingslidelse enten i form av bulimi eller tvangsspising før eller senere), men det hender også at noen går motsatt vei, eller veksler frem og tilbake i perioder. Det er også ganske vanlig å ha en blanding.

Hva du gjør nå ... hva med å søke hjelp? Denne kan gi deg noen ideer:

http://www.iks.no/iks_kk003.htm#Art3

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angela1365380318

Jepp, det hender.

Vanligvis er det omvendt eller at det går frem og tilbake.

(være flik jente ikke spise, være slem jente fråtse i mat-men kaste den opp igjen)

Har ikke tenkt å messe opp for deg hvor farlig dette er, for er du som meg på gir det bare enda mer inspirasjon, men tenk deg om; er det slik du vil leve, vil du heller ikke være lykkelig og fornøyd med både ditt indre og ytre selv?

Det finnes mangen steder hvor du kan få hjelp, du kan søke litt på dettet å se om du finner noe som virker intresant.

Helsesøster på skole, fast legen din eller en annen lege du liker. Du kan oppsøke helsestasjonen for ungdom eller ta å snakke med en du stoler på.

Det finnes en rekke støtte grupper også, iks (interesse gruppen for kvinner med spiseforstyrelser - www.iks.no)

det finnes også noe som heter anorexi bulemi foreningen, slå opp i telefon katalogen og se hva som ligger i ditt nær miljø.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...