Gå til innhold

I startgropa for voldelig forhold?


Pella

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg er i ferd i gå i fella - inngå et forhold til en person som kan bli voldelig mot meg?

I 6 mnd. har jeg bodd sammen med en type. Vi har kjent hverandre i 12 mnd.

Vi har et vidunderlig forhold fyllt av kjærlighet, kommunikasjon og åpenhet.

MEN - når han drikker så forandrer han seg. Da "snur" han seg - og virker som han ikke kan fordra meg. Han blir sort i øynene, han er negativ til det meste. Han sier en del stygge ting til meg - og behandler meg stygt. De fem gangene det har skjedd, så har han fysisk løftet meg fra stuen til soverommet, og vil ikke la meg være i fred. Ved et par anledninger så har han stukket fingeren sin inn i munnen min (?) - hvorpå jeg måtte bite for å få den vekk. Han dytter og har tatt tak i blusen min for å rive den av (men det er ikke seksuelt ladet).

Vi snakker selvføelig om det dagen etterpå. Han er full av anger, og forstår ikke hvorfor dette skjer.

Sist gang det skjedde, var på ferie. I foreldrene sitt hus. De må ha hørt det.

Nå innrømmer han at han har et problem han ikke har kontroll over. Nå skal han aldri mer røre alkohol. Og jeg tror han klarer det. Men den dagen kommer da han blir sur og kommer til å bekylde meg for at han ikke kan drikke.

Han har bestemt seg for å snakke med noen om dette. For det er jo helt klart at aggresiviteten kommer fra en plass, og vil komme ut i en eller annen form selv om han ikke drikker.

Spm. mitt er egentlig - er det håp for at han vil stoppe her - eller bør jeg lese signalene - og komme meg vekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest carlina

Syns du skal gi ham en sjangse,ved at han avstår fra alkoholen og får hjelp..

Sprekker han titt og ofte bør du komme deg vekk i en fart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med folk som blir supernisser i fylla er at de ofte har mye innesperra drit liggende, og det er kanskje grunnen til at jeg hadde blitt skeptisk.

Selv om han aldri drikker mer, vil detg luske ting bakom, og det går ikke bort av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carlina

Problemet med folk som blir supernisser i fylla er at de ofte har mye innesperra drit liggende, og det er kanskje grunnen til at jeg hadde blitt skeptisk.

Selv om han aldri drikker mer, vil detg luske ting bakom, og det går ikke bort av seg selv.

Det er derfor det hadde passet fint om han hadde fått proffesjonell hjelp,i tillegg til avholdenhet

Det er vel heller ingen tvil om at han vil takle aggresjonen bedre i edru tilstand enn i full?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om mannen er villig til å ta tak i det og gå i terapi nå før det tipper over er det fremgang bare å slutte å drikke og døyve symtomene funker ikke i lengden..vil han ikke face de indre demonene så må du komme deg vekk før du er for innvolvert.

Har han guts og selvinnsikt til å ta det nå er han mer en værdt å satse på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor det hadde passet fint om han hadde fått proffesjonell hjelp,i tillegg til avholdenhet

Det er vel heller ingen tvil om at han vil takle aggresjonen bedre i edru tilstand enn i full?

Pella sa jo selv at han var villig til å snakke med 'noen' om det.

Mitt beste råd ville vært å avsett situasjonen litt, og sett om kjæresten virkellig tok det alvorlig, eller bare sier 'ikke drikke mer, nå skal jeg være snill' som en innøvd læresetning for å avbryte diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ignatius

Dette høres ikke særlig bra ut....kjenner typen, på en måte...

Har ikke særlig tro på at han klarer å holde seg unna alkohol i lengden, så jeg tror du sparer deg for mye problemer med å avslutte forholdet nå...

Du er sikkert uenig, men jeg setter en hundrelapp på at du er vsært enig om 3-4 år.... og angrer på at du ikke brøy opp før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carlina

Pella sa jo selv at han var villig til å snakke med 'noen' om det.

Mitt beste råd ville vært å avsett situasjonen litt, og sett om kjæresten virkellig tok det alvorlig, eller bare sier 'ikke drikke mer, nå skal jeg være snill' som en innøvd læresetning for å avbryte diskusjonen.

Da er vi jo enig da!Holder ikke med tomme lovnader i en slik sak nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger fra dere.

Hvem han har bestemt seg for å snakke med vet jeg ikke, men får se hvilke planer han har.

Uansett så er han fullstendig klar over at venner av både han og jeg vet om dette - slik at jeg føler meg ikke "truet" på den måten. Han er helt innforstått med det, og snakker allerede med beste-kameraten om det selv.

Uansett, takk for at dere brydde dere litt.

God helg alle sammen.

Skål for en alkoholfri helg! Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger fra dere.

Hvem han har bestemt seg for å snakke med vet jeg ikke, men får se hvilke planer han har.

Uansett så er han fullstendig klar over at venner av både han og jeg vet om dette - slik at jeg føler meg ikke "truet" på den måten. Han er helt innforstått med det, og snakker allerede med beste-kameraten om det selv.

Uansett, takk for at dere brydde dere litt.

God helg alle sammen.

Skål for en alkoholfri helg! Hehe.

Du bør definitivt lage en plan B dersom du velger å gi han en ny alkoholfri sjanse....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...