Gå til innhold

Nok to gåter


petter smart

Anbefalte innlegg

I 1990 er en person 15 år gammel. I 1995 er den samme personen plutselig bare 10 år. Hvordan henger dette sammen?

Dersom det sitter 15 kråker på et gjerde og man skyter 1/5 av kråkene, hvor mange sitter det da igjen på gjerdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

uhm, 12 kråker ? eller er det noe lureri ?

det er nok lureri. De andre kråkene blir skremt og flyr bort. Derfor sitter det ikke noen igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok lureri. De andre kråkene blir skremt og flyr bort. Derfor sitter det ikke noen igjen :-)

Tillegssvaret mitt har blitt borte !

Der svarte jeg faktisk at det var alternativ 2 :) helt sant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"I 1990 er en person 15 år gammel. I 1995 er den samme personen plutselig bare 10 år. Hvordan henger dette sammen?"

Fyren er selvsagt født før år 0!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I 1990 er en person 15 år gammel. I 1995 er den samme personen plutselig bare 10 år. Hvordan henger dette sammen?"

Fyren er selvsagt født før år 0!

Før år 0 i 1990?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med 15 åringen???

Her går vi over i fantasi, og tenker en slags 'jesus' (før og etter).

Med andre ord, personen er ikke født enda (blir født i år 2005)

Sagt på en annen måte: jeg har ikke peiling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I 1990 er en person 15 år gammel. I 1995 er den samme personen plutselig bare 10 år. Hvordan henger dette sammen?"

Fyren er selvsagt født før år 0!

Oi du er jo smart jo.

Du sa jo at du ikke var god på slike gåter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før år 0 i 1990?

Det er noe feil med gåten.

Jeg tror han bommet litt på årstallene, for akkurat den samme gåten var oppe til vesentlig diskusjon vedrørende sin latterlighet på et rebusløp jeg var på.

Men det har noe med før kristus å gjøre, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før år 0 i 1990?

Han har rett.

Gutten var født 1985 før år null, altså -1985, han er da 10 i -1995 og 15 i -1990. Men da vi ikke bruker minus foran årstall så blir det litt forvirrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi du er jo smart jo.

Du sa jo at du ikke var god på slike gåter.

Jeg har vel egentlig hørt den før, men da skulle vi regne oss fram til når fyren var født, eller noe sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noe feil med gåten.

Jeg tror han bommet litt på årstallene, for akkurat den samme gåten var oppe til vesentlig diskusjon vedrørende sin latterlighet på et rebusløp jeg var på.

Men det har noe med før kristus å gjøre, ja...

Bommet nok ikke.

I -1995 er gutten 10 og i

-1990 er han 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bommet nok ikke.

I -1995 er gutten 10 og i

-1990 er han 15.

Ja, det stemmer nok, og det var nok grunnen til at denne latterlige gåten var oppe til diskusjon når det kom til premieutdelingen på det rebusløpet.

Jeg var en av de som aktivt mente at dette var en grusom gåte, som aldri burde kostet oss premien! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer nok, og det var nok grunnen til at denne latterlige gåten var oppe til diskusjon når det kom til premieutdelingen på det rebusløpet.

Jeg var en av de som aktivt mente at dette var en grusom gåte, som aldri burde kostet oss premien! :)

Gåter som koster en premier er noe herk. Hvorfor kan de ikke spørre om sånt vi vet heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer nok, og det var nok grunnen til at denne latterlige gåten var oppe til diskusjon når det kom til premieutdelingen på det rebusløpet.

Jeg var en av de som aktivt mente at dette var en grusom gåte, som aldri burde kostet oss premien! :)

Problemet med slike 'luregåter' er av og til at de bryter med benevnelsesregler.

Årstall FØR år 0 skal betegnes med f.kr, for referanse.

Men nå er jo nettop dette hensikten med denne type oppgave, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carlina

Her går vi over i fantasi, og tenker en slags 'jesus' (før og etter).

Med andre ord, personen er ikke født enda (blir født i år 2005)

Sagt på en annen måte: jeg har ikke peiling :)

He he he!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...