Gå til innhold

En litt verre?


petter smart

Anbefalte innlegg

I første etasjen på huset ditt er det 3 lysbrytere som står i "av"-posisjon. Hver av bryterne tenner 1 av i alt 3 lyspærer som befinner seg i kjelleren. Du kan skru på hvilken som helst bryter, men du kan bare gå en eneste gang ned i kjelleren for å sjekke lyspærene. Hvordan kan du nå finne ut hvilken bryter som tenner hvilken lyspære?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skrur på én bryter.... lar den stå på en stund... så skrur du den av og skrur på én bryter til. Så sjekker du.

Den pæra som er varm er den bryteren du skrudde på først. Den som lyser er den andre bryteren du skrudde på, og den som ikke lyser er den tredje, som du ikke har rørt enda :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrur på én bryter.... lar den stå på en stund... så skrur du den av og skrur på én bryter til. Så sjekker du.

Den pæra som er varm er den bryteren du skrudde på først. Den som lyser er den andre bryteren du skrudde på, og den som ikke lyser er den tredje, som du ikke har rørt enda :-)

Wow, den var snartenkt!

Logisk nok når man vet svaret, men jeg hadde aldri kommet på det selv...:)

Jeg er elendig på gåter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, den var snartenkt!

Logisk nok når man vet svaret, men jeg hadde aldri kommet på det selv...:)

Jeg er elendig på gåter!

Jammen, første gang jeg hørte den, så fant jeg svaret helt selv! Og det tok ikke så lang tid heller :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrur på én bryter.... lar den stå på en stund... så skrur du den av og skrur på én bryter til. Så sjekker du.

Den pæra som er varm er den bryteren du skrudde på først. Den som lyser er den andre bryteren du skrudde på, og den som ikke lyser er den tredje, som du ikke har rørt enda :-)

Helt riktig.

Èn til?

Et elektrisk tog kjører mot syd-vest med en fart av 50 km/t, og en kraftig vind som blåser mot nord-øst har en fart på 50 km/t. I hvilken retning blåser røyken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt riktig.

Èn til?

Et elektrisk tog kjører mot syd-vest med en fart av 50 km/t, og en kraftig vind som blåser mot nord-øst har en fart på 50 km/t. I hvilken retning blåser røyken?

Doh... Elektrisk tog? Hakke røyk de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig.

Èn til?

Et elektrisk tog kjører mot syd-vest med en fart av 50 km/t, og en kraftig vind som blåser mot nord-øst har en fart på 50 km/t. I hvilken retning blåser røyken?

Ingen røyk på elektrisk tog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne må jeg ha litt tid på.... også må jeg gå.

Skyssen er her.

Har du medfølelse - så kan du kanskje sende meg en mail.....

[email protected]

God helg.

Skrev du riktig adresse?

Fikk feilmld når jeg prøvde å sende til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...