Gå til innhold

Bilen min er død! Nå reiser jeg!


Pappa Bjørn

Anbefalte innlegg

Nå hadde jeg endelig litt på konto. Etter en vannvittig tøff periode på ca 7-8 måneder har vi klart å legge opp noen få kroner. Drømmen var nå å fikse opp den gamle men faktisk ganske pene bil. Vi har en jente på 2 år og har i sommer ikke vært noe særlig på strender eller noen ting enda jeg er ufør og kona mi har hatt lang ferie. vi har blitt ganske isolert uten bil, og med dårlig og dyr bussforbindelse til familien.

Men nå skulle alt ordnes. Ned på verkstedet for å få oversla, deretter godkjennes og registreres igjen.

Først må vi fjerne rust i bremserør, ha nye dekk, skifte registerreim, nye bremser, ny forgasser, Tenningsmodul, bakre eksospotte,styresnekke, hjullager....................Hompil, flipphylser, skvalatitter og Smulatatter!!!!!!!!!!! Ikke nok med det. Bilen har tilhørt min svigerinne, så med omregistrering og veiavgift og PKK skulle staten ha 7500! Pluss reperasjoner for nesten 1700. Bilen kostet 9500, så noe tilsier at vi blir billøse en stund til.

Kanskje drømmen går i oppfyllelse en dag. Kankskje vi en gang får råd til en liten bil. Men i tiden som har gått nå har vi fått et skrikende behov for fred og ro. Privatliv og muligheten til å være et ektepar og bry seg om hverandre før vi sitter i fosterstilling i hvert vårt hjørne til noen kommer og henter oss.

Vi driter i bil og reparasjoner. Vi driter i bilverksteder og haier på bi8ltilsynet og bestilte en syden tur!!

Neste Onsdag, andre siden av kloden, bestemor er mobilisert.... Vi reiser.

Det er oss vel unt!!(Synes vi)Ha det bra alle sammen. Vi skal sende et E-kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Tusen takk alle sammen. Måtte bare blåse meg litt ut her. Utrolig deilig at noen støtter oss i valget vårt, kreditorene gjør det ikke!*L*

Vi gleder oss kjempemye. Takk for alle ønsker om god tur. Nå teller vi dager. Hilsen Lillegull og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare som et tips - - - det er VELDIG billig å reparere bilen i Sverige,- DET reddet VÅR økonomi da motoren skar seg.....:-)

GOD TUR! Det er dere væl unt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...