Gå til innhold

Mail fra min mailadresse til meg?????


Solsikke

Anbefalte innlegg

I min hotmail junkmail boks har det to dager på rad nå lagt mail fra meg selv til meg selv. Dette er mail jeg ikke har sendt. Men som avsender står min mailadresse. Hvordan kan jeg blocke denne uten at jeg blocker evt. mail jeg sender til meg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er det et problem? Jeg sender aldri mail til meg selv.

Det gjør jeg når jeg videresender mail.Bruke bcc funkjsonen og min mailadresse i to feltet. Slik vises ikke mottakerne av den videresendte mailen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg når jeg videresender mail.Bruke bcc funkjsonen og min mailadresse i to feltet. Slik vises ikke mottakerne av den videresendte mailen.

det gjør jeg også... naar jeg puttet alle i to-feltet, så var det noen som glemte seg, og tok reply to all hele tiden...

men du kan vel likevel blokkere din egen mailaddresse, for det gjør vel ingenting at du ikke får de mailene du videresender til andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Det gjør jeg når jeg videresender mail.Bruke bcc funkjsonen og min mailadresse i to feltet. Slik vises ikke mottakerne av den videresendte mailen.

Har ikke de fleste nettleverandører en slik adresse som kundene kan bruke, tro?

Jeg er i alle fall kunde hos Telenor og brukte [email protected] i To-feltet når jeg sendte mail til flere samtidig før jeg fikk eget domene og fikset en slik adresse der.

Sjekk med Internett-leverandøren din, du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg når jeg videresender mail.Bruke bcc funkjsonen og min mailadresse i to feltet. Slik vises ikke mottakerne av den videresendte mailen.

Du trenger ikke bruke din adresse i det hele tatt, jeg gjør aldri det, bruker kun Bcc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, bestandig! :-)

Ok, men da er det det jeg skal gjøre:o)Også blocker jeg meg selv.

Men jeg lurer på hvordan en får til å sende meldinger som ser ut som de er fra en selv.

Hmm skjønte du det spørsmålet da?

hehe skjønte det ikke helt selv, nemlig:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men da er det det jeg skal gjøre:o)Også blocker jeg meg selv.

Men jeg lurer på hvordan en får til å sende meldinger som ser ut som de er fra en selv.

Hmm skjønte du det spørsmålet da?

hehe skjønte det ikke helt selv, nemlig:o)

Det er bare å sende mail til deg selv fra deg selv det, bare prøv! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å sende mail til deg selv fra deg selv det, bare prøv! :-)

Jada Amiga,såpass har jeg skjønt. Har gjort det en del ganger selv.

Men dette var en mail til meg, fra meg med ett innhold ikke jeg kjente til. Måtte sjekke to ganger før jeg skjønte hva som foregikk. Eller jeg forsto det vel aldri.Men det var en slik spam mail med linker til reklame. Sletta den med en gang. Men skjønne ikke hvordan de har fått det til jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada Amiga,såpass har jeg skjønt. Har gjort det en del ganger selv.

Men dette var en mail til meg, fra meg med ett innhold ikke jeg kjente til. Måtte sjekke to ganger før jeg skjønte hva som foregikk. Eller jeg forsto det vel aldri.Men det var en slik spam mail med linker til reklame. Sletta den med en gang. Men skjønne ikke hvordan de har fått det til jeg.

Nei jeg aner ikke, men de gjør nok det de kan for å få folk til å åpne dritten! :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada Amiga,såpass har jeg skjønt. Har gjort det en del ganger selv.

Men dette var en mail til meg, fra meg med ett innhold ikke jeg kjente til. Måtte sjekke to ganger før jeg skjønte hva som foregikk. Eller jeg forsto det vel aldri.Men det var en slik spam mail med linker til reklame. Sletta den med en gang. Men skjønne ikke hvordan de har fått det til jeg.

Alle kan senda mail til deg med di adresse som avsendar... Det er ikkje vanskeleg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, bestandig! :-)

=Er too rommet tomt da? =

Slike mail, som ikke har min personlige mailadresse i "too_feltet" sletter jeg uten å sjekke uansett.

Også slike mail, med kjent avsender, som sender meg mail kun med vedlegg. 'spam'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metronom

Jeg har opplevd dette selv mange ganger.

Blant dem som sender ut søplemail finnes det firmaer som opererer på denne måten. De bruker egne programmer som automatisk setter inn diverse adresser som avsender, deriblant din. Derfor kan du oppleve å motta mail med din egen adresse som avsender, og du kan også risikere å få returmeldinger fra mailadresser som ikke er i bruk fordi din adresse også der har stått som avsender av søplemail.

I tillegg er det enkelte typer ormer og virus som også gjør slikt.

Du kan blokkere disse mailene på overskrift og innhold i stedet, hvis du ikke ønsker å blokkere adressen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...