Gå til innhold

Vil jobbe mye mer, men legen holder igjen


sonjaone

Anbefalte innlegg

Hei NHD og andre!

Jeg har i lengre tid vært 70 % sykemeldt etter perioder med helt og delvis sykemelding.

Synes det er forferdelig å ikke klare å jobbe 100%. Jeg vet jeg kan klare full stilling en stund, før jeg bikker over og søvnen forsvinner. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Går rundt og bekymrer meg for ikke å ha nok penger, samtidig som jeg føler meg som et "dårlig" menneske fordi jeg er litt sykemeldt. finnes det noe som heter liten uføretrygd for oss alenemødre med bokstavbarn.

Har ikke drukket siste uken, har stirret på en vinflaske hele uken men i kveld blir den nok tømt. Føler at barna er det eneste som holder meg litt på beina. Uten dem hadde jeg nok levd et hardt liv. Hva skulle vi gjort uten barn?

Hva skal jeg gjøre i forhold til jobbsituasjonen? Har ikke vært hos psykiateren på ukesvis pga ferie.

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanskelig å gi deg noe godt råd. Du sier at du mener at du kan greie 100% jobb en stund. Men det betyr at du tror at du må over på delvis sykemelding igjen etter en stund. Kanskje det er bedre å fortsette som nå, slik at du ikke sliter deg helt ut? At du er alene med barn som krever litt mer enn vanlig, gjør jo at det er grenser for hva du kan klare selv om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har et barn med uvanlig stort omsorgsbehov, så kan du kanskje diskutere med kommunen om du kan få omsorgslønn for et visst antall timer i uka. I såfall kan du jobbe 70 % i vanlig jobb, og så ha noe lønn fra kommunen ved siden av.

Vet ikke om dette er mulig i din situasjon, og hvis du ikke allerede har gjort det, så ville jeg ha lagt spørsmålet inn på forum for bokstavbarn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dersom det er urealistisk at du kan holde ut i full jobb mer en noen uker eller måneder, er jeg helt enig i at du ikke skal arbeide mer. Du må ikke satse på mer arbeid enn det du kan utholde over tid.

Det er mulig å få gradert uføretrygd. Det får du ta opp med legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...