Undreren1365380354 Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Har noe jeg vil karakterisere som en tørr tunge. Den føles som sandpapir, og har et hvit belegg på seg. Ved å pusse tennene og tungen, kommer belegget tilbake etter kort tid. Hjelper heller ikke å drikke masse, tungen forblir sandpapir. Får da også dårlig ånde etter kort tid. Noen som vet råd? En annen ting er at dersom jeg har drukket øl dagen før, forsvinner problemet helt. Hva kan dette komme av? Noen som kan hjelpe meg? Plages virkelig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68059-t%C3%B8rr-tunge/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Hei Jeg har slitt med tørr og sår tunge i flere år. Jeg som deg følte at tunga var som sandpapir. Ved å pusse vekk belegget jeg tror var tørr hud etter tørken, ble jeg sår på tungen istede. Teoriene rundt dette fenomenet var flere. Jeg var hos hudlege, tannlege, allmenpraktiserende, men jeg ble aldri noe klokere. Allergi var den mest fornuftige forklaringen jeg fikk. Problemet for mitt vedkommende var bare at jeg nektet å innse hva det var som ga meg disse plagene. Jeg røykte....... Et eller annet i sigarettene fikk tungen min tørr som bark. Etter flere års slit uten bedring, innså jeg at jeg måtte slutte å røyke. Etter få uker var tungen min normal igjen. Men så.... orket jeg ikke lenger røykaavholdenhet og begynte å ta et par røyker om dagen. Problemet kom tilbake etter kort tid. Så nå har jeg kuttet røyken på nytt og venter på bedring. Jeg er ingen ekspert, men tenk over vanene dine, kanskje er det noe du er allergisk i mot, eller det kanskje er som med meg, at du røyker og ikke tåler det. Lykke til (ps. det med øl har jeg aldri prøvd ut) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68059-t%C3%B8rr-tunge/#findComment-318376 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Undreren1365380354 Skrevet 18. august 2002 Forfatter Del Skrevet 18. august 2002 Hei Jeg har slitt med tørr og sår tunge i flere år. Jeg som deg følte at tunga var som sandpapir. Ved å pusse vekk belegget jeg tror var tørr hud etter tørken, ble jeg sår på tungen istede. Teoriene rundt dette fenomenet var flere. Jeg var hos hudlege, tannlege, allmenpraktiserende, men jeg ble aldri noe klokere. Allergi var den mest fornuftige forklaringen jeg fikk. Problemet for mitt vedkommende var bare at jeg nektet å innse hva det var som ga meg disse plagene. Jeg røykte....... Et eller annet i sigarettene fikk tungen min tørr som bark. Etter flere års slit uten bedring, innså jeg at jeg måtte slutte å røyke. Etter få uker var tungen min normal igjen. Men så.... orket jeg ikke lenger røykaavholdenhet og begynte å ta et par røyker om dagen. Problemet kom tilbake etter kort tid. Så nå har jeg kuttet røyken på nytt og venter på bedring. Jeg er ingen ekspert, men tenk over vanene dine, kanskje er det noe du er allergisk i mot, eller det kanskje er som med meg, at du røyker og ikke tåler det. Lykke til (ps. det med øl har jeg aldri prøvd ut) Takk for svar! Kjenner meg veldig igjen i din bekrivelse! Jeg røyker ikke, men bruker snus en sjelden gang(tror ikke det er grunnen). Men det at jeg reagerer på noe, er nok en årsak. Tror kanskje at jeg gjennom øl får dekket noen stoffer som jeg kanskje mangler.. f.eks. store mengder B-vitamin. Noen som vet hvordan man kan finne ut hva man reagerer på, eller evnt. mangler? Ikke en hyggelig situasjon! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68059-t%C3%B8rr-tunge/#findComment-318759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.