Gå til innhold

Det røyk av håret...

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvila!!!

Hei!

Jeg var hos frisøren i går og skulle stripe håret mitt m/plasthette. Jeg fikk ikke varme over hodet, men bare en tilsvarende plasthette over for å "holde på varmen" som hun så fin kalte det. Etter en stund syntes jeg det ble så varmt, og da jeg kjente bak i hodet, brandt jeg meg på hånden!!! Jeg ropte på frisøren som var opptatt med en ny kunde. Da jeg kikket i speilet røyk det av håret mitt!! Hun lo og sa det var helt normalt og at det ikke var noe å være redd for. Er dette normalt? Da hun skulle greie meg mista jeg masse hår bak der, og nå er det knusktørt og jeg mista hår i dag også. Jeg er litt sår i hodebunn. Nå vurderer jeg å ringe tilbake og klage og få pengene tilbake. Jeg snakket med en anne frisør som sa det var det værste hun hadde hørt. Hun sa jeg trenge MANGE kurer for å rette opp i dette og at jeg skulle kreve det gratis. Har dere hørt/vært borti lignende tilfeller? Har jeg noen rettigheter? Har jeg skadet hodebunn/håret?

Jeg hadde blitt veldig glad for svar!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/68075-det-r%C3%B8yk-av-h%C3%A5ret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Hun sa jeg trenge MANGE kurer for å rette opp i dette og at jeg skulle kreve det gratis. Har dere hørt/vært borti lignende tilfeller? Har jeg noen rettigheter? Har jeg skadet hodebunn/håret"

Ja, når håret blir så brent av blekingen, så har du skadet håret. Dessverre kan ingen kur i verden rette opp i det, du må bare klippe det av når tiden er moden.. (D.v.s når DU er moden.. )

Jeg har hørt om mange sånne tilfeller -frisøren kan ikke ta ansvar for hvilken kondisjon håret var i før behandlingen. Hårets kvalitet er ikke alltid så lett å kjenne for frisøren p.g.a balsamer, stylingprodukter osv. Det med varmeutvikling er helt vanlig forøvrig, alle kjemiske prosesser innebærer temperaturforandring. (Eksoterme/ endoterme prosesser)

Hvis frisøren derimot lot blekemiddelet være i håret for lenge, er det hennes feil, og du kan kanskje komme noen vei med å kreve kur osv. Vel og merke hvis du sa ifra med en gang, i frisørsalongen. Erstatningskrav forøvrig tror jeg nok du må glemme...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...