Gå til innhold

Fargeforslag til stuevegger???


x-ar

Anbefalte innlegg

Lurer på å male veggene i stuen snart, men klarer bare ikke å komme på de _rette_ fargene....

Vi har panel (som også skal males) nederst og miljøstrie øverst. Trelist som skille.

Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja! Lys maling i samme farge både oppe og nede, del av med listverk i brunt/karamell, mørke gardiner, sorte detaljer i interiøret. store grønne planter og små downlights på strategiske steder.

Har du møbler i furu så lakk dem mørk mahogny i lakkbeis fra Herdins.

store tepper på gulvene i bers, hvitt og sort.

Bare noen tips:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Lys maling i samme farge både oppe og nede, del av med listverk i brunt/karamell, mørke gardiner, sorte detaljer i interiøret. store grønne planter og små downlights på strategiske steder.

Har du møbler i furu så lakk dem mørk mahogny i lakkbeis fra Herdins.

store tepper på gulvene i bers, hvitt og sort.

Bare noen tips:0)

*grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta noe du trives med, du (dere) er tross alt den som skal bruke stua mest. Du bør ha noe som passer til gardiner og møbler, om du ikke vil bytte ut alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Balooba

Ja! Lys maling i samme farge både oppe og nede, del av med listverk i brunt/karamell, mørke gardiner, sorte detaljer i interiøret. store grønne planter og små downlights på strategiske steder.

Har du møbler i furu så lakk dem mørk mahogny i lakkbeis fra Herdins.

store tepper på gulvene i bers, hvitt og sort.

Bare noen tips:0)

Ikke særlig pent, men men ...

Kommer ann på hvor stor stua er, selvfølgelig. Lysere farger til små rom enn til store rom.

Det peneste (synes jeg) er å ha en mørkere farge på panelet enn over, men i samme fargeskala. Selv elsker jeg grønnfarger i diverse varianter. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i samme farge, helst en lys (gul?). Stua vår er malt i gulfargen Kaspi fra Jotuns Ladykolleksjon, og med lyse gulv i tillegg står man veldig fritt til både å møblere (lyse såvel som mørke møbler) og stashe med puter/ gardiner/ andre tekstiler (gjerne fargerikt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere vil jeg anbefale http://www.jotun.no med deres fargevelger, , profft og stilig programmert. Jeg jobber ikke hos Jotun, men er opprinnelig fargekonsulent. Gøy med farger.

tusen takk, denne (for meg) nyoppdagne siden skal utforskes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i samme farge, helst en lys (gul?). Stua vår er malt i gulfargen Kaspi fra Jotuns Ladykolleksjon, og med lyse gulv i tillegg står man veldig fritt til både å møblere (lyse såvel som mørke møbler) og stashe med puter/ gardiner/ andre tekstiler (gjerne fargerikt).

Stua er ganske gul (lys) fra før av, og den er vi litt lei.... tror vi... Men, klarer liksom ikke å komme på hvilke farger som vi vil ha.... U see? Ikke lett dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

tusen takk, denne (for meg) nyoppdagne siden skal utforskes!

Jeg har kikka mye der, og jeg må si jeg er imponert over idèen og de flotte bildene, og ikke minst den profesjonelle web programmeringen. Jeg lager sider selv, mot betaling, og er ikke så avansert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann :-))

Jeg synes du skal ta en lys, feks, elfenben hvit farge øverst og så ville jeg tatt og malt panelen med en lys lasurfarge. Det er utrolig mye fine farger i lasur, og det gjør at tremønsteret kommer helt til sin rett.

Det mener iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke særlig pent, men men ...

Kommer ann på hvor stor stua er, selvfølgelig. Lysere farger til små rom enn til store rom.

Det peneste (synes jeg) er å ha en mørkere farge på panelet enn over, men i samme fargeskala. Selv elsker jeg grønnfarger i diverse varianter. :-)

Så det i en utstilling for ikke lenge siden, og det var kjempelekkert faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...