Gå til innhold

Kan jeg greie dette?


Gjest alene

Anbefalte innlegg

Blir alene med to barn,jeg tjener ca 210000;i året,kan jeg greie og betjene ett huslån på 700000 og husleie på 3333;

Håper noen kan forklare meg hva jeg skal gjøre hva jeg har rett på,i forholdt til overgangstønad barnepass osv.

Jeg har lest inne på trygdeetatens sider,men ble ikke mye klokere,ønsker en enkel og grei forklaring påom dette kan gå og et noelunne svar på hvor mye penger jeg og mine to barn har og forholde oss til..

Vær så snill og svar

På forhånd tusen takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest akkjasann

Be om en avtale med trygdekontoret - de kan gi deg svar på stønad til barnepass og ulike rettigheter som du måtte ha krav på .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er slik:

Overgangsstønad får du ikke, hvis du jobber fullt. Dersom du jobber f.eks 80%, vil du få 20% av stønaden, som opprinnelig er på ca 8.000,-

Tror du får dekket 70% av barnepassutgifter.

Bostøtte kan du se langt etter, da du tjener mer enn 150.000,-

Barnetrygd og evt småbarntillegg for ett barn mer.

Farsbidrag etter avtale, eller 18% av hans brutto lønn.

Du kan få etableringslån på 100.000,- av husbanken, som er avdragsfritt, men ikke rentefritt i to år, tror jeg.

(Betale kr 500,- per mnd)

Du kan også gjøre om boliglånet til husbanklån, som vil kunne være avdragsfritt en vanskelig periode.

Sosialhjelp vil du nok ikke få, du blir evt bedt om å selge bilen, eller finne deg et billigere sted å bo. (ja, de tror ALLTID det er mulig...)

Håper dette hjalp deg noe.

Sett deg ned og regn, og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...