Gå til innhold

Tisser så fært.....


Bonzo

Anbefalte innlegg

Jeg er temmelig nygravid (snart 6uker) på mitt 2.IVF-forsøk - og trenger svar på dette! Nattesøvnen er sååå urolig -fordi jeg hele tiden må opp og late vannet. Vet at det er normalt i beg. av svangerskapet - men det er så ofte,- hver 1,5 time! Blir så sliten av å sove så dårlig. Kan noe gjøres - og er det vanlig så ofte?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk mye på do de 14-15 første ukene av svangerskapet, særlig om natten. Tror det er litt psykisk også, har man gått mange ganger en natt, må man liksom neste også.

For sikkerhetsskyld bør du sjekke om du har en urinveisinfeksjon, det er ikke uvanlig i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Det är vanligt under graviditeten att gå upp ofta för att kissa. Det höres dock tidigt ut , när du bara är 6 veckor. Det är nog inte så mycket som du kan gjöra för att förhindra detta. Försök att inte dricka så mycket ,sent på kvällen. Du kan också pröva att intala dig själv, om att du inte behöver kissa efter 1,5 timme på natten. Det kan omöjligt finnas så mycket i blåsan(blæren) då. Den psykologiska aspekten på "natt kissandet" finns också. Lycka till vidare!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen jordmor Åsa Prebensen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Jeg synes også du skal stikke innom helsestasjonen eller legesenteret med en urinprøve, slik at du ihvertfall ikke har urinveisinfeksjon. Det kan jo hende nattesøvnen bare er en antibiotikakur unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...