Gå til innhold

Hva kan jeg stemme gitaren etter?


Gjest Lis@bet

Anbefalte innlegg

Gjest Lis@bet

Har ikke stemt gitaren skikkelig på et par år nå.. Så tonene ligger nok noen trinn lavere enn de skal, for å si det slik.. :-)

Men hva kan jeg stemme E'en etter? Kan man bruke toneredigeringen på mobilen?

Hørte en gang at doen spyler i A moll eller noe.. ehh.. Andre gode forslag? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for god latter! "Doen spyler ned i A-moll"..haha!! :-)

Regner med du ikke har stemmegaffel, piano eller musikk CD som man kan stemme etter? Er det ellers noen sanger du har paa cd som du vet grepene til? Da kan du evt. stemme etter disse.

Ellers tror ieg du maa prøve deg frem etter hva som høres noenlunde riktig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eier ikke gehør, så eneste måten jeg får til stemmingen av gitar er med tuner. Den er flott, kan brukes til både el. og akk gitar og blir like bra hver gang. Koster 2-300 kroner og er definitivt verdt penga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du en blokkfløyte, så kan du bruke den som ca.-utg.pkt.

Men det er jo ikke så viktig at strengene er stemt riktig i forhold til "enstrøken a" - det viktige er jo at de innbyrdes stemmer. Så jeg hadde forsøkt å finne ut om noen av strengene stemmer innbyrdes, og så hadde jeg stemt resten av strengene etter disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...