Gå til innhold

gravid og usikker


Gjest ST77

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er gravid, og er så vidt jeg vet bare ca. 3 uker på vei (ganske feskt!). Jeg tok p-piller til like før jeg må ha blitt gravid, siste pillen tok jeg 12.09.00, og jeg tok graviditetstest 09.10.00 som var positiv. Jeg hadde tatt pillen bare 8 uker, da jeg ikke tålte den særlig godt, og før der var min menstuasjon helt normal. Det jeg frykter er at jeg kan ha vært gravid FØR jeg begynte å ta pillen, for det passer meg ikke særlig godt, av flere grunner. Min lege tok en VELDIG KJAPP underlivsundersøkelse på meg for noen dager siden, og sa at jeg helt sikkert ikke var mer enn åtte uker på vei, men kanskje mindre. Bør jeg da stole på at dette er riktig? Jeg har ikke morgenkvalme i det hele tatt, men veldig mye luft i magen og smerter i hele mageregionen, inkludert livmorområdet. Er dette normalt? Kommer morgenkvalmen senere?

Håper på svar, da dette er noe jeg tenker mye på og bekymrer meg for for tida!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan godt stole på legen din, for de er jo drevne i å finne ut hvor langt man er på vei. For oss virker det utrolig kjapt, og tror at de ikke kan finne ut noe så fort....

Det er ikke sikkert at du får kvalme i det hele tatt, andre symptomer man kan få er hyppig vannlating, smaken kan forandre seg, brystene forandrer seg. Og selv om du ikke har fått noen av disse symptomene heller, så er det ikke noe å engste seg for. De kan komme før eller senere.

Ønsker deg lykke til videre.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke så farlig å bruke p-piller selv om man er gravid! Det er skjedd veldig ofte uten at man har sett skader på fosteret.

Ikke alle har kvalme, en del får endret avføring når de er gravide. Hvis du har smerter, bør du få en undersøkelse hos din lege.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...