Gå til innhold

Synes dere jeg er en dårlig mor


Gjest Boblymamma

Anbefalte innlegg

Gjest Boblymamma

Min datter ville flytte for¨seg selv i alder av 20år.Jeg hjalp henne med depositum på 15000 og ordnet henne sommer jobb som kunne bli fast hvis hun skikket seg bra.Hun gikk lei jobben og syntes det ikke var noe gøy,det var jo mye artiger å ta jobb somm stripper vettu.Hun var der bare i sommerferien og skole ville hun ikke gå på deter pjuk.Nå giddeer hun ikke å betale husleie i håp om å bli kastet ut av hybelen. Hun forlanger å flytte hjem til oss på vår to-romsleilighet.Vi har bare plass til oss selv og ikke henne ,hun ringte til sine besteforeldre og sladret på oss hvor jævlige vi var.Hun fikk som sagt medhold i alt hva hun gjorde hun var et barn i deres øyne.de har alltid sydd puter under armene på henne og gjor mer en hva de har kunnet i gal rettning.Hun juger de full og de tror på henne og vi blir de fæle menneskene i hennes øyne.Jeg ville bare at min datter skulle stå på egene bein som er normalt for en 20 åring og ikke bo hjemme på mor og forlange alt oppe i hendene.Hun gidder ikke å gå på skole eller jobbe,bare sitte på rompa og få alt i hendene.Sove til langt på dagen og feste på kvelden,pengene prøver hun å true fra meg.Jeg sa da hun flyttet ut at nå får du ikke komme hjem mer å bo nå må du være voksen å klare deg selv.Jeg orker ikke mer nå...

Så nå prøver hun hva hun kan å ødelegge for seg selv,jeg sa at blir du kastet ut må klare deg selv omså bo på gata.

Sa dere dol venner er jeg en dårlig mor som gjør slikt ? Jeg synes jeg har gjort nok allerede .

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke noen dårlig mor. Og skal du la henne flytte hjem til dere igjen må du stille krav. Krav om at hun begynner på skole eller jobb. Krav om at hun betaler hjemme.

Når man er 20 år skal man greie å stå på egne bein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra din versjon her er du helt klart ingen dårlig mor, nei. Det hadde vært spennende å høre din datters versjon forøvrig, det ligger nok endel mellom linjene her.

Jeg synes du skal prøve å få hjelp til datteren din, fordi det er noe galt når en 20-åring ikke vil, og ikke klarer, å bo for seg selv og å ta ansvar for sitt eget liv. Jeg tror ikke det er så mye du kan få gjort, du har jo stilt opp som bare det. At besteforeldrene kun lytter til henne skal du ikke la gå utover deg. De kjenner jo ikke din versjon (?).

Med hjelp til datteren din mener jeg psykolog eller familieterapi.

Har du spurt deg selv om hvorfor hun har så sterkt ønske om å bo hos deg? Er det _kun_ latskap, eller savner hun deg og vil ha oppmerksomheten din? Det virker som om hun har problemer med å identifisere seg selv som en voksen person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes hun er utakknemlig, alt og usannsynlig frekk.

I en alder av 20 år var (er) jeg gift, har en sønn på 1 år, bikkje, hus, 2 biler, jobb og gjeld.

Så godt som alle vennene mine på min alder har flyttet hjemmefra, og det for lenge siden. De er også i stand til å ta vare på seg selv og sørge for egen inntekt.

Så sant det ikke feiler datteren din noe (bortsett fra vondt i viljen) er en 20 åring voksen og ansvarlig for eget liv og egne handliger for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ville vært en dårlig mor om du gikk med på hennes ønsker.

En annen sak er at jeg ville stilt meg disponibel for å diskutere hva slags alternativer hun nå har for å få en konstruktiv høst. Men jeg hadde ikke latt henne flytte hjem i en slik situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest boblymamma

....la hun flytte til besteforeldrene!

Jeg sa det til dem og da sa de at se å få ut den jævla utlendingen du er gift med så blir det plass til Lisa.De kaldte han for en blodsuger, han som er o fast jobb oog betaler skatt :-(

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det til dem og da sa de at se å få ut den jævla utlendingen du er gift med så blir det plass til Lisa.De kaldte han for en blodsuger, han som er o fast jobb oog betaler skatt :-(

hilsen

Mot dumskap kan selv den klokeste kjempe forgjeves. Å inngå noen dialog med mennesker med slike argumenter kan en like godt droppe først som sist.

Men la datteren din klare seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det til dem og da sa de at se å få ut den jævla utlendingen du er gift med så blir det plass til Lisa.De kaldte han for en blodsuger, han som er o fast jobb oog betaler skatt :-(

hilsen

Hallo? Tror du burde strammet opp både foreldrene og datteren din jeg! Kalte de svigersønnen sin en jævla utlending?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma til tre

Tja, hvordan har du oppdratt datteren din siden hun har blitt slik?

Ville nok gått litt mer i meg selv, ja, og sett hva jeg kunne gjort annerledes som mamma..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hvordan har du oppdratt datteren din siden hun har blitt slik?

Ville nok gått litt mer i meg selv, ja, og sett hva jeg kunne gjort annerledes som mamma..

Det var jo et veldig lettvint svar da.

Så om dine unger blir helt fæle så er det din feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det til dem og da sa de at se å få ut den jævla utlendingen du er gift med så blir det plass til Lisa.De kaldte han for en blodsuger, han som er o fast jobb oog betaler skatt :-(

hilsen

MsSophie har et godt forslag, la henne flytte til besteforeldrene!

Du er absolutt ikke en dårlig mor! Du er heller modig, for det kreves mot og styrke til å gjøre dette, og det er det eneste du kan gjøre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma til tre

Det var jo et veldig lettvint svar da.

Så om dine unger blir helt fæle så er det din feil?

Ja, selvfølgelig ville jeg skyldt på meg selv som mamma hvis min sønn f.eks. var en av morderne i Baneheia.

Om det hadde vært min skyld, er en annen sak. Men jeg tror nok alle foreldre vil gå i seg selv hvis barna deres ikke "skikker seg" som det heter.

Man ville kanskje tenkt at "uff, jeg skulle ikke jobbet da han var liten" eller "jeg skulle ikke vært hjemme med han da han var liten"

Den eneste jeg har hørt om (av foreldre til kriminelle barn) som ikke i det hele tatt har gått i seg selv og sett om det var noe hun kunne gjort annerledes under barnas oppvekst, er moren til Veronica og Kristin Kirkemo.

Hun har 4 barn, og samtlige er idømt en form for fengselsstraff. Da ville jeg nok gått meg selv nærmere i sømmene, ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...