Gå til innhold

Jeg ler meg fordervet!


Reg@l

Anbefalte innlegg

Var inne på If sine sider for å beregne bilforikring. Er HELDIGVIS totalkunde i Gjensidige, men bergningsfunksjonen der var under oppdatering nå.

For å forsikre kjerra jeg har nå, en 1994 Chrysler Grand Voyager 3,3 SE lux skulle de ha -hold dere fast- 15534 kroner om jeg ikke er totalkunde, og 14785 om jeg haddevært det.

Helvete heller.

Startcraften skulle de ha omtrent like mye for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig stor forskjell på selskapene. Vi opplevde det da vi skulle forsikre kjerra vår en Ford Econoline.

Kommer ikke på i farten hvilket selskap vi valgte...men hør litt rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Er også Gjensidige-kunde og If skulle ha nesten dobbelt så mykje for å forsikre min Ford E350 Customline. Kan ikkje skjøna at dei har kundar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snålt med de premiefastsettelsene. Jeg fikk kun 8500,- i premie for en helt ny Mercedes Sprinter og jeg hadde ikke noen bonus fra før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Er også Gjensidige-kunde og If skulle ha nesten dobbelt så mykje for å forsikre min Ford E350 Customline. Kan ikkje skjøna at dei har kundar..

....de foretrekker oss Corolla-kjørere, og oss er det mange av.....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Er også Gjensidige-kunde og If skulle ha nesten dobbelt så mykje for å forsikre min Ford E350 Customline. Kan ikkje skjøna at dei har kundar..

Gjensidige skulle ha 5.000,- mer for å forsikre min Sprinter enn det if skulle. Av en eller annen grunn var if mye billigere enn alle de andre når det gjaldt akkurat den bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe.. Er også Gjensidige-kunde og If skulle ha nesten dobbelt så mykje for å forsikre min Ford E350 Customline. Kan ikkje skjøna at dei har kundar..

I brev til ACCN (AMCAR) begrunnet de prisene med at det hadde vært mye skader på disse bilene (Van, tillatt totalvekt over eller under 3500)

ACCN har som kjent samarbeidet med UNI/Storebrand/If siden tidenes litt utpå dagen. ACCN medlemmer får 8 eller 10% rabatt (husker ikke i farten) hos If. Pappa har en tilsvarende bil forsikret der (1995 G30 Starcraft, 3,7 tonn) har ikke spurt hva han betaler, men det hadde steget vannvittig nå. Han har vært totalkunde i 25 år... "Har alltid hatt forsikringene der" blablabla. Tror det er den typen kunder de har. De får hvertall ikke nye!

Hadde en fyr fra Securitas her, han hadde nesten fått doblet forsikringspremien på en Grand Cherokee i If, og skulle bytte med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....de foretrekker oss Corolla-kjørere, og oss er det mange av.....;-)

Corolla måtte blitt over mitt døde lik. Hehe.

Man er ingen pinglete kjerring heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snålt med de premiefastsettelsene. Jeg fikk kun 8500,- i premie for en helt ny Mercedes Sprinter og jeg hadde ikke noen bonus fra før...

Neppe noen rånebil, men det er ikke de andre to heller etter mitt skjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Corolla måtte blitt over mitt døde lik. Hehe.

Man er ingen pinglete kjerring heller!

....når en er enslig kvinnlig forsørger uten noen som helst forutsettninger for å skru bil, men som foretrekker noe driftssikkert og stabilt, uten og måtte betale det hvite ut av øya på verkstedet og en månedslønn for å forsikre bilen....da velger en Corolla.

...pinglete? Ja, kanskje - men jeg velger å kalle det sunn fornuft;-)

P.S

Jeg drømmer om en TT da, jeg må bare få ungene ut av huset først;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe noen rånebil, men det er ikke de andre to heller etter mitt skjønn.

Er jo visse fordeler med å få valg av bil begrenset av Rikstrygdeverkets regler! Antar at ingen gidder å stjele den - men den er jo ny da - og jeg er dårlig til å kjøre... Stakkars if!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....når en er enslig kvinnlig forsørger uten noen som helst forutsettninger for å skru bil, men som foretrekker noe driftssikkert og stabilt, uten og måtte betale det hvite ut av øya på verkstedet og en månedslønn for å forsikre bilen....da velger en Corolla.

...pinglete? Ja, kanskje - men jeg velger å kalle det sunn fornuft;-)

P.S

Jeg drømmer om en TT da, jeg må bare få ungene ut av huset først;-)

Jeg skrur heller ikke selv, er det noe leveres bilene på verksted.

Toyota er oppskrytt, dessuten er de heslig stygge og forjævlige å kjøre. Og alt for dyre i forhold til hva du får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....når en er enslig kvinnlig forsørger uten noen som helst forutsettninger for å skru bil, men som foretrekker noe driftssikkert og stabilt, uten og måtte betale det hvite ut av øya på verkstedet og en månedslønn for å forsikre bilen....da velger en Corolla.

...pinglete? Ja, kanskje - men jeg velger å kalle det sunn fornuft;-)

P.S

Jeg drømmer om en TT da, jeg må bare få ungene ut av huset først;-)

Neida, du er bare fornuftig og har nok selvtillit, jenta mi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neppe noen rånebil, men det er ikke de andre to heller etter mitt skjønn.

Alt dette er ikke tilfeldig.

Det går på risikoprosent fra siste halvår.

Har mange hatt ulykker i denne biltypen, eller mange slike biler er stjålet, går dessverre prisen opp for alle.

Her har forsikringsbransjen en jobb å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...