Gå til innhold

Synes dere jeg er en dårlig morSolsike og seline


Gjest boblymamma

Anbefalte innlegg

Gjest boblymamma

Hun vil ikke betale hjemme det er noe tull og hun vil ikke ha regler å rette seg etter heller.Hun har alltid fått det som hun ville når det var noe sladret hun til mene forldre sa jeg nei så fikk hun lov av dem.Så gjorde hun det og jeg var den slemme mora et nei ble ikke godtatt fra min side.Hun skylder på at det er dårlig mobil dekkning og at vennen ikke kommer på besok grunnet lang vei.Hun vill ha det som hun vill og skal ikke rette seg etter andre,jeg nevnte psykolog for henne da bare fnøys ho og sa jeg kan være min egen psykolog de er jo gale de de psykoene.Nå synes jeg hun får klare seg selv jeg har gjort mitt orker ikke mer er tappet for krefter når det gjelder henne.

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner deg veldig godt.. Dine krefter er oppbrukt, men verre vil du få det dersom datteren din ender på gaten, som hun truer med. Kanskje dere alle kan gå til familieterapi..?

Du burde gi slipp på henne muligens, men kan du egentlig det..? Datteren din innser nok selv at hun har problemer, siden hun ble så aggresiv av at du nevnte psykolog.

Hun må lære seg å sette krav til seg selv, altså på en måte å innlemme andres krav til henne i personligheten sin, og da må hun i terapi.

Du kan _kreve_ at hun går i terapi om hun nå skal bo hjemme f.eks. Eller om du må hjelpe henne med bolig nok en gang, skal du også kreve det.

Hun kan ikke ta vare på seg selv, dermed er hun en oppgave for helsevesenet. Det kan du si rett ut til henne. Muligens blir hun redd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg veldig godt.. Dine krefter er oppbrukt, men verre vil du få det dersom datteren din ender på gaten, som hun truer med. Kanskje dere alle kan gå til familieterapi..?

Du burde gi slipp på henne muligens, men kan du egentlig det..? Datteren din innser nok selv at hun har problemer, siden hun ble så aggresiv av at du nevnte psykolog.

Hun må lære seg å sette krav til seg selv, altså på en måte å innlemme andres krav til henne i personligheten sin, og da må hun i terapi.

Du kan _kreve_ at hun går i terapi om hun nå skal bo hjemme f.eks. Eller om du må hjelpe henne med bolig nok en gang, skal du også kreve det.

Hun kan ikke ta vare på seg selv, dermed er hun en oppgave for helsevesenet. Det kan du si rett ut til henne. Muligens blir hun redd da.

Jeg ser det er mange (i den andre tråden) som sier at datteren din må klare seg selv nå. Det er jeg forsåvidt enig i, men her er jo problemet at hun ikke er i stand til å klare seg selv. En mor kan ikke se på at datteren havner på gata. Det får _du_ det bare verre av, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg veldig godt.. Dine krefter er oppbrukt, men verre vil du få det dersom datteren din ender på gaten, som hun truer med. Kanskje dere alle kan gå til familieterapi..?

Du burde gi slipp på henne muligens, men kan du egentlig det..? Datteren din innser nok selv at hun har problemer, siden hun ble så aggresiv av at du nevnte psykolog.

Hun må lære seg å sette krav til seg selv, altså på en måte å innlemme andres krav til henne i personligheten sin, og da må hun i terapi.

Du kan _kreve_ at hun går i terapi om hun nå skal bo hjemme f.eks. Eller om du må hjelpe henne med bolig nok en gang, skal du også kreve det.

Hun kan ikke ta vare på seg selv, dermed er hun en oppgave for helsevesenet. Det kan du si rett ut til henne. Muligens blir hun redd da.

Jeg mener det er helt feil i utgangspunktet å si at dette er et problem for helsevesenet. Det KAN være det - men det kan like gjerne være snakk om at hun må forstå at verden ikke til enhver tid står på pinne for henne - og at hun må ta ansvar selv. Kontakt med helsevesenet kan medføre det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er helt feil i utgangspunktet å si at dette er et problem for helsevesenet. Det KAN være det - men det kan like gjerne være snakk om at hun må forstå at verden ikke til enhver tid står på pinne for henne - og at hun må ta ansvar selv. Kontakt med helsevesenet kan medføre det motsatte.

Ja, men det høres ut som om hun trenger et kraftig spark -hun må innse at hun har store problemer. Jeg er enig i det at det for all del _ikke_ må være første utvei, men det høres ut som en lang historie, dette her.

Det beste hadde jo vært om jenta skjerpet seg av seg selv. Hvis det ikke skjer kan jo ikke moren se på at jenta havner på gata.

Mente altså egentlig at bobly burde si til datteren at hun ikke er morens ansvar lenger, ikke at det nødvendigvis var det offentliges ansvar. Jenta må få respekt for seg selv og livet sitt, og trolig går ikke det uten hjelp når hun faktisk er blitt 20 år.

Jeg håper bare ikke at bobly lar seg tråkke på mer -men begynner å kreve. Og så kan hun slippe ansvaret over på helsevesenet snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fluorina

Hei!

Jeg er en jente på 21 år som har et par synspunkter. Jeg flyttet hjemmefra for et år siden og synes faktisk ikke at det er så lett. Greit nok at man da skal klare seg selv, men folk er jo forskjellige. Foreldre bør være litt tolerante når det gjelder å flytte hjemmefra for første gang. Kanskje at man kan komme hjem i helger o.l... Men man må også sette enkelte krav. Hun må jo enten gå på skole eller jobbe. Men dersom datteren din ikke har ork til dette, så synes jeg det er rart. Kanskje hun egentlig er deprimert og at dette er hennes måte å vise det på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Boblymamma

Hva med Folkehøyskole? DET hadde vært tingen!

Det tror jeg hun ikke orker hvis jeg kjenner henne rett.Hun er totalt skolelei jeg sa det til henne men det falt for fisk

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg hun ikke orker hvis jeg kjenner henne rett.Hun er totalt skolelei jeg sa det til henne men det falt for fisk

hilsen

Hva betyr falt for fisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...