Gå til innhold

Hvilket digitalt kamera skal man velge?


molli

Anbefalte innlegg

Jeg kikker litt på digitalkameraer for tiden, men "det er en jungel der ute" av kameraer å velge mellom :-) !

Så hvilket kamera skal man velge? Hvilken priskategori borger for skikkelig gode bilder og bra kvalitet? Hvilket merke? Jeg liker Olympus, det kjenner jeg fra før, og synes de er veldig bra på vanlige kameraer. Men gjelder det digitale også?

Jeg har et kamera fra før, merke Olympus med nærgrense 60 cm og fokus, og det er jeg kjempefornøyd med. Det gir veldig bra og skarpe bilder. Men det er sju år gammelt nå, og jeg føler at det er på tide å fornye det - samt at jeg vil inn på det digitale kameraets fordeler ned nedlasting m.m.

Kan man forvente at et kamera til mellom seks og sju tusen er skikkelig kvalitet når det gjelder de digitale?

Dette "tilbudet" fant jeg på nettet, på http://www.fotoknudsen.no, kr 6499,- for dette Olympus kameraet. Er det bra?

"Olympus Camedia C40

Et av de beste digitalkamera på markedet!

Det er ganske utrolig i dag å kunne få et kamera med slike kvaliteter til denne prisen. Kamera har et svært kompakt format, er enkelt å bruke og har hele 4,0 mill.piksler. Det gir en fremragende bildekvalitet. Det har i tillegg 2,8x optisk zoom, en rekke funksjoner og topp egenskaper.

At størrelsen kan bedra er sant når det gjelder C40ZOOM.

Dette smekre og ergometriske kameraet har aluminium front med skyvedeksel for å beskytte opptikken.

Dette ultrakompakte kameraet skjuler en høykvalitets fire megapixel CCD, 2.8x optisk zoom og en rekke innovative funksjoner som gir virkelig imponerende bilderesultater."

Jeg har sett eksempler på digitale bilder der jeg slett ikke synes digitalkameraet har gjort noen bra jobb. Kornete og uklare bilder. En slik felle vil jeg jo gjerne unngå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også Olympus-tilhenger. Jeg har et eldre digitalkamera fra Olympus, og har nå kjøpt meg en nyere modell, c-720uz. Kvaliteten på bildene er fantastisk, og jeg er hittil veldig fornøyd med kameraet både når det gjelder bildekvalitet, muligheter for egne innstillinger og brukervennlighet. Send meg gjerne en mail på [email protected] om du har lyst å se noen eksempler på bilder jeg har tatt med kameraet, så du får et inntrykk av kvaliteten. Det Olympus-kameraet du refererer til har jeg ikke erfaring med, men jeg kan i alle fall bevitne at Olympus er meget bra også på digitalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...