Gå til innhold

Hvordan kan jeg hjelpe henne?

Storekatta

Anbefalte innlegg

Jeg tror venninnen min har en spiseforstyrrelse. Hun er nå så tynn, at hun snart må legges inn på sykehus. Selv sier hun at hun har blødende magesår. Jeg har tidligere hatt kolleger med magesår, de har hatt store smerter, men ikke blitt vesentlig tynnere.

Hun spiser tilsynelatende normalt. Både samboeren hennes og jeg har imidlertid lagt merke til at hun lar vannet renne hele tiden når hun er på toalettet. Hun har også fått dårlige tenner.

Hvordan kan vi best hjelpe henne? Er det riktig av oss å spørre henne rett ut? Innmari takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lina1365380363

Hvis hun ikke sier noe selv, synes jeg ikke dere skal si noe. Tror det gjør bare vondt verre HVIS hun hun ev. HAR anorexia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig med lina, her.

Hvis bulimien er så ille at hun har synlig dårlige tenner og er så tynn at du er bekymret for helsa hennes, så syns jeg faktisk du skal ta affære.

Si til henne at du har sett det du har sett, at du tenker ditt, og at du er bekymret for henne. Hvis hun benekter alt, og til og med begynner å bli svimete og små-rar, er hun kanskje så avkreftet at hun trenger en innleggelse.

Utfra det du skriver er det ihvertfall en god mulighet for at hun er skikkelig syk, og da syns jeg det er best å hjelpe henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...