Gå til innhold

Politiets makt er stor...


Gjest Snytt

Anbefalte innlegg

Kan man anmelde politiet for noen av flg:

1: Ha utnyttet sin stilling til å utøve makt?

2: Ha brukt unødvendig vold mot personer som ikke motsetter seg arrest, eller på annen måte virker provoserende?

3: Unnlate å informere om rettigheter?

4: Hindre en arrestants tilgang til livsnødvendige medisiner, selv når de blir opplyst om det?

5: La være å høre på en person som prøver å forklare seg? Eller når man opplyser om at man har en alvorlig sykdom, la være å ta hensyn til den ved arrestasjon?

6: Fengsle noen etter løsgjengerparagrafen, for å ha sittet på en kommunal benk og snakket i telefonen og ikke villet flytte seg etter politiets ordre?

7: True en til å vedta en bot ved å la en sitte på glattcelle i 2 timer ekstra inntil personen vedtar den...?

8: Nekte å la en gjennomlese et dokument før man blir bedt om å skrive under på det?

9: Arrestere noen og sette de på glattcelle, fordi personen ligger og hviler seg på en benk, selv om denne personen har tilsyn som tilbyr seg å kjøre personen hjem?

10: True med anmeldelse hvis personen ikke "oppfører seg", når personen bare ber om å få lese gjennom dokumentet som skal underskrives...?

11: Er det overhodet grunnlag for verken fengsling, bøter, eller anmeldelser for å ha gjort som nevnt i punkt 6??

PS: Hvor ofte bør en person ha tilsyn i arresten, når man er småfull (ikke dritings) og trenger legetilsyn pga. sykdom? Er en gang i løpet av 3 timer tilstrekkelig?

Dette gjelder flere personer og 2 forskjellige hendelser, men jeg lurer på om man har noen rettigheter i det hele tatt her? Den ene personen føler seg trakassert og ønsker å forfølge saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest carlina

Som du sier selv har politiet stor makt..Dere må gjerne forfølge saken,men det hele vil nok ende med ett papir hvor det vil stå: Saken er henlagt pga bevisets stilling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier selv har politiet stor makt..Dere må gjerne forfølge saken,men det hele vil nok ende med ett papir hvor det vil stå: Saken er henlagt pga bevisets stilling!

Men alt dette skjedde på en politistasjon og der har de vel overvåkningskameraer?? Kan man kanskje få utskrift av denne filmen som beviser saken? Hvor lett tror du dette er??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alt dette skjedde på en politistasjon og der har de vel overvåkningskameraer?? Kan man kanskje få utskrift av denne filmen som beviser saken? Hvor lett tror du dette er??

Jeg kjenner nemlig disse personene godt og er ganske godt inne i lovverket, så jeg tenkte å hjelpe dem litt...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner nemlig disse personene godt og er ganske godt inne i lovverket, så jeg tenkte å hjelpe dem litt...!

Oi - nå skrev jeg under med navnet mitt, men det gjør ingen ting... Har jo skrevet så mye rart her før, at! He, he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carlina

Men alt dette skjedde på en politistasjon og der har de vel overvåkningskameraer?? Kan man kanskje få utskrift av denne filmen som beviser saken? Hvor lett tror du dette er??

Tror det skal STORE ting til at overvåknings kamraer vil bli brukt i en slik sak, med tanke på at dødsfall i glatt celler ikke blir oppklart heller...Det vil nok bli påstand mot påstand og videre henlagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest carlina

Oi - nå skrev jeg under med navnet mitt, men det gjør ingen ting... Har jo skrevet så mye rart her før, at! He, he...

Øhh.. ble du nervøs for att du bløffet med å kjenne dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhh.. ble du nervøs for att du bløffet med å kjenne dem?

Ikke nervøs akkurat, men jeg har familie som er innom her og vet hvem jeg er og de kjenner stort sett omgangskretsen min.

Da er det ikke moro å få spørsmål etterpå om hvem i huleste dette var... og det spørsmålet kommer jeg jo garantert til å få nå. Høh.

Sånn er det når man aldri gidder å bytte nick. Kanskje på tide. Har hatt det samme i 6 år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carlina

Ikke nervøs akkurat, men jeg har familie som er innom her og vet hvem jeg er og de kjenner stort sett omgangskretsen min.

Da er det ikke moro å få spørsmål etterpå om hvem i huleste dette var... og det spørsmålet kommer jeg jo garantert til å få nå. Høh.

Sånn er det når man aldri gidder å bytte nick. Kanskje på tide. Har hatt det samme i 6 år nå.

Sikkert ikke vanskelig for dem å finne ut siden personen hadde en livstruende sykdom som krevde medisinering...

Sikkert ikke mange i omkretsen din som er det mener jeg?

Shit happens..Får håpe slekta di hopper over dette innlegget da sjø..;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best å glemme denne saken. Norsk politi er en stat i staten og må nesten aldri stå til rette for sine lovbrudd.

Det er bare sløseri med tid og papir å melde dette inn for SEFO, som ikke er annet en en vits av et organ, helt og holdent kontrollert av politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best å glemme denne saken. Norsk politi er en stat i staten og må nesten aldri stå til rette for sine lovbrudd.

Det er bare sløseri med tid og papir å melde dette inn for SEFO, som ikke er annet en en vits av et organ, helt og holdent kontrollert av politiet.

Sprøtt... Men hva med å anmelde de da? Det kan jo hende disse politifolka (som jeg har forstått er bare kjipe for å være det), har vært sånn mot noen andre tidligere? Får de nok henvendelser på samme tjenestefolk, er det vel god nok grunn til å vurdere ansettelsesforholdet deres??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Best å glemme denne saken. Norsk politi er en stat i staten og må nesten aldri stå til rette for sine lovbrudd.

Det er bare sløseri med tid og papir å melde dette inn for SEFO, som ikke er annet en en vits av et organ, helt og holdent kontrollert av politiet.

Helt enig.

Det er like nyttesløst som å klage på en psykiater.

De HAR bestandig rett de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sprøtt... Men hva med å anmelde de da? Det kan jo hende disse politifolka (som jeg har forstått er bare kjipe for å være det), har vært sånn mot noen andre tidligere? Får de nok henvendelser på samme tjenestefolk, er det vel god nok grunn til å vurdere ansettelsesforholdet deres??

Det har vist seg nærmest umulig for publikum å nå frem med klager på polititjenestemenn i Norge.

De har et enormt apparat til rådighet for å forsvare/bortforklare/feie under teppet alle anklager som rettes mot dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vist seg nærmest umulig for publikum å nå frem med klager på polititjenestemenn i Norge.

De har et enormt apparat til rådighet for å forsvare/bortforklare/feie under teppet alle anklager som rettes mot dem.

Men jeg lurer på en ting...

Dersom politiet blir anmeldt og saken ikke følges opp: Vil det ha konsekvenser for anmelderen? F.eks. sånn at de skal slå tilbake og lyve eller noe slik at det går utover han i steden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg lurer på en ting...

Dersom politiet blir anmeldt og saken ikke følges opp: Vil det ha konsekvenser for anmelderen? F.eks. sånn at de skal slå tilbake og lyve eller noe slik at det går utover han i steden?

Forutsatt at innholdet i anmeldelsen ikke inneholder usannheter av noe slag, burde det være lite å frykte vdr. motanmeldelse.

Jeg syns den det gjelder heller burde gå til ei avis med sin historie. Det svir for politiet å bli hengt ut, og det føles "rensende" for den som har blitt utsatt for overgrep fra dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...