Gå til innhold

Var det SÅ ille?


Reg@l

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nja...han kunne jo ledd MED henne, ikke AV henne.

En hårfin balansegang som han etter mitt skjønn bommet aldri så lite på.

Men ikke noe å bråke med ettersom jeg tviler på at det var vondt ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama er definitivt alt for fintfølende, og Engmark burde selvfølgelig ikke holdt kjeft.

Herregud, hun var på et stand-up show, var det sympati og medfølelse hun søkte burde hun heller gått på vekkelsesmøte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri sittet i rullestol ei heller tatt meg nær av det noen sa til meg, så jeg syns ikke det var å gå over streken. Litt må man tåle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kommer an på

Jeg var ikke der, så jeg vet ikke hvordan ting ble sagt.

Men at det er lov å snakke til og med folk på et slikt show, er helt klart. Og det ville vært like diskriminerende å _ikke_ snakke til henne fordi hun satt i rullestol.

Men det kan jo tenkes at det ikke kom helt heldig ut, jeg har vært på Åsleik Engmark-show og andre tilsvarende, og det er alltid noen vitser som blir dumme, ubehagelige eller faller igjennom. Så det kan jo være at denne ikke var noe morsom, i og med at det står at det ble stille og få lo.

En annen ting er at det gjerne er de som synes det er gøy å bli snakket til og med på slike show som setter seg lett tilgjengelig, mens de som ikke ønsker det finner seg plasser midt oppi salen. Det kan ikke en rullestolbruker. Da må man sitter foran / helt ytterst på en rad, selv om dagsformen (eller man generelt er slik) tilsier at man ikke ønsker å være med i underholdningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fårstått det slik at de fleste funksjonshemmede setter pris på at folk våger å vitse på deres bekostning. At man ikke bare later som om rullestolen ikke eksisterer. Per Inge Torkelsen er iallfall flink med det, men det er milig Engmark gjorde det på en "eklere" måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han burde ikke tidd stille, men det kan tenkes at han burde sagt det på en annen måte, det er jo ikke sikkert at det ble noe morsomt, hverken for henne eller resten av publikum. Men det kan man vanskelig uttale seg om uten å ha hørt hva som og hvordan det ble sagt.

Ingenting er for alvorlig til å bli snakket om med humor, men noen tema krever fintfølelse og teft og kunnskap om både saken.

Går man på et slikt show, må man tåle å bli snakket til. Men jeg er enig med "kommer an på"; rullestolbrukere er nødt til å sitte veldig synlig (ytterst på raden / foran i salen), og mangler muligheten til å gjemme seg litt bort slik vi andre kan hvis dagsformen tilsier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han gikk over grensa.

Mange funksjonshemmede er flinke til å spøke med sitt handikapp men det gjelder ikke alle. Dersom andre gjør det på en ufin måte er det naturlig å bli såret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han burde ikke tidd stille, men det kan tenkes at han burde sagt det på en annen måte, det er jo ikke sikkert at det ble noe morsomt, hverken for henne eller resten av publikum. Men det kan man vanskelig uttale seg om uten å ha hørt hva som og hvordan det ble sagt.

Ingenting er for alvorlig til å bli snakket om med humor, men noen tema krever fintfølelse og teft og kunnskap om både saken.

Går man på et slikt show, må man tåle å bli snakket til. Men jeg er enig med "kommer an på"; rullestolbrukere er nødt til å sitte veldig synlig (ytterst på raden / foran i salen), og mangler muligheten til å gjemme seg litt bort slik vi andre kan hvis dagsformen tilsier det.

Har aldri visst at man blir snakket til og om på slike show, da skal jeg nå i alle fall ikke gå på noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke der, så jeg vet ikke hvordan det ble sagt.

Men jeg var på show med Åsleik Engmark på kvarten tidligere i sommer, og der fleipet han med en som brukte krykker, og måten dette ble gjort på var helt kurant, synes jeg, såpass må man tåle!

Det falt omtrent slik:

Åsleik: Hei, du bruker krykker du! Er du skada?

Gjest: Nei

Å: Jaså, ja, ikke skada, bruker krykker bare for moro skyld, da?

G: Nei, jeg er født med krykker.

Å: Er du født med krykker? Det er jo bare helt fantastisk! Se for deg jordmora under fødselen da, ... (iscenesetter dette og småprater litt rundt det) .... Det ble trillinger: To krykker og en gutt!

*S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...