Gjest Dalmantineren Skrevet 16. oktober 2000 Del Skrevet 16. oktober 2000 Håper du kan hjelpe meg med følgende: Fikk fjernet 3 føflekker hos legen fredag 13.oktober. Går det greit at jeg fjerner stingene etter 10 dager, først annethvert sting, deretter resten etter etpar dager? Har hørt at arrene blir finere da? Har du andre gode råd for at arrene skal bli finest mulig; på den ene føflekken måtte jeg nemlig sy hele 6 sting, så det blir et stort arr. Kan jeg ha stingene i vann? Og bør jeg gå med plaster helt til jeg har fjernet stingene? Hva med etterpå jeg har fjernet dem, hvordan bør jeg gå frem for å få penest mulig arr da? Har hørt at det går an å smøre på E-vitamin krem fordi da gror arrene bedre, stemmer det? Ønsker et utfyllende svar på dette, da det er viktig for meg å få dette til å bli best mulig... På forhånd takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6828-fjerning-av-f%C3%B8flekker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lege Nina Lindstad Skrevet 17. oktober 2000 Del Skrevet 17. oktober 2000 Til dalmatineren vedr. arr. Jo raskere stingene fjærnes, jo penere blir arret, men absolutt tidligste fjærning bør være 5 dager, 10 dager dersom arret er på et sted der huden utsettes for mye strekk; f.eks kne/albue. Etter stingfjærning bør arret utsettes for minst mulig strekk, dette kan du oppnå ved å sette et plaster over, som trekker sårkantene sammen. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spesialist i allmennmedisin og idrettslege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6828-fjerning-av-f%C3%B8flekker/#findComment-34476 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.