Gå til innhold

Valutalån


magnus

Anbefalte innlegg

Vurderer valutalån. Kursen på japanske yen er nå veldig lav, kombinert med en sterk kronekurs.

Men hva med sveitsiske franc? Det må vel være en grei valuta for lån?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn som jeg har skjønt det så lønner valutalån seg så lenge den norske kursen er sterk - OG stigende. Nå er den jo sterk - men truende til å gå litt ned , dermed kan du risikere å tape en del penger på det.

Men selvsagt tjener du jo på den lave renta.

På grunn av den usikre kronekursen - både yen og dollar spesielt så vil nok Sveitser Franc være det beste. Den er jo rimelig stabil.

conan har jo peiling på dette !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som jeg har skjønt det så lønner valutalån seg så lenge den norske kursen er sterk - OG stigende. Nå er den jo sterk - men truende til å gå litt ned , dermed kan du risikere å tape en del penger på det.

Men selvsagt tjener du jo på den lave renta.

På grunn av den usikre kronekursen - både yen og dollar spesielt så vil nok Sveitser Franc være det beste. Den er jo rimelig stabil.

conan har jo peiling på dette !!

Ser og for meg at Sveitserfrancen er rimelig stabil. Hadde i utgangspunktet ønsket yen, men regner med at den vil stige en del i forhold til krona.

Har ikke en mill i gjeld, men tenker å sette det over gjelda på høyrentekonto. Hvorfor er mange banker skeptiske til lån i valuta? Det er jo liten fare så lenge man slipper å løse ut lånet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser og for meg at Sveitserfrancen er rimelig stabil. Hadde i utgangspunktet ønsket yen, men regner med at den vil stige en del i forhold til krona.

Har ikke en mill i gjeld, men tenker å sette det over gjelda på høyrentekonto. Hvorfor er mange banker skeptiske til lån i valuta? Det er jo liten fare så lenge man slipper å løse ut lånet?

Kanskje bankene ikke tjener like mye på valutalån. Vet ikke jeg ....... tror ikke de bare tenker til kundens beste hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje bankene ikke tjener like mye på valutalån. Vet ikke jeg ....... tror ikke de bare tenker til kundens beste hvertfall.

Det tror jeg du har helt rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg du har helt rett i.

Det ryktes også at de har en sinnsykt mengde med overbetalte medarbeidere - DOL'er gjør de visst i arbeidstiden også.

Er det rart renta er høy!!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ryktes også at de har en sinnsykt mengde med overbetalte medarbeidere - DOL'er gjør de visst i arbeidstiden også.

Er det rart renta er høy!!??

Har du forresten lurt noen med digitalkamera nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forresten lurt noen med digitalkamera nå??

Det har gått dårlig !

Men nå har jeg så mange nye oppussingsplaner også - så hvis jeg hadde sendt nå så hadde du jo gått glipp av masse !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått dårlig !

Men nå har jeg så mange nye oppussingsplaner også - så hvis jeg hadde sendt nå så hadde du jo gått glipp av masse !

Ok. Liker ikke å gå glipp av masse, så da... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...