Gå til innhold

Forteller hvor fint alle andre har det...


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Greit nok det,at folk har lov til å uttale seg om hvor koselig andre har fått det.

Hvor fin sofa de har kjøpt,og hvor lekkert de har pusset opp.

Ikke minst hvor strøkent de har det til alle tider.

Problemet er en bekjent av meg som ofte er på besøk.

Hun kommenterer aldri noe som helst i mitt hjem,selv om jeg også faktisk er litt opptatt av å ha det fint rundt meg.

I steden for forteller hun hver gang historier om hvor flott alle andre har det,og at jeg burde være med på besøk for å se hvor fint de har det.

Kanskje liker hun ikke min smak,det er også greit nok.

Men trenger hun å hele tiden få meg til føle at andre har det bedre?

Når jeg er hos henne,skryter hun selv om hvor fint og bra hun har fått det.Og skal hele tiden ha bekreftelse på det fra meg.

Jeg lurer på om jeg overreagerer litt.

Hun har også sagt at jeg bodde veldig bra før i den gamle leiligheten.

Akkurat som om det skulle være et komlement for min smak.

Jeg vet jeg ikke burde bry meg om hva andre synest,men er ikke folk flest litt opptatt av å få litt skryt innemellom?

Burde jeg si ifra til henne om at jeg ikke gidder å høre dette pratet?

Det skjer litt for ofte etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke alle som godtar at andre har forskjellig smak. Sin egen opplevelse og mening oppleves jo alltid som den eneste riktige av en selv... Før man har fått noen år på baken og innser at "annerledes" ikke nødvendigvis er stygt eller feil.

Bare si til henne at du ikke er så opptatt av interiør, og kos deg i leiligheten din, du. Om du vil ha ros så spør noen andre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Det er ikke alle som godtar at andre har forskjellig smak. Sin egen opplevelse og mening oppleves jo alltid som den eneste riktige av en selv... Før man har fått noen år på baken og innser at "annerledes" ikke nødvendigvis er stygt eller feil.

Bare si til henne at du ikke er så opptatt av interiør, og kos deg i leiligheten din, du. Om du vil ha ros så spør noen andre. :)

Sannhete er vel at jeg er opptatt av interiør,men at pengene ikke strekker til..

Hadde jeg ikke vært det hadde jeg vel heller ikke brydd meg om hva hun sa.

Smaken er nok også forskjellig ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet egentlig. Bare overse det hun sier. Vi har alle forskjellig smak, hun liker kanskje ikke din innredning, men du liker jo ikke alle andres heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig sier hun dette fordi du har det fint. Hun sier dette for å si til deg at "så fint har du det ikke".

Misunnelse kanskje?

Eller så mener hun at du er FOR opptatt av det og vil forsøke å dempe deg litt. Kanskje du mener du har det finere enn det hun mener du har det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhete er vel at jeg er opptatt av interiør,men at pengene ikke strekker til..

Hadde jeg ikke vært det hadde jeg vel heller ikke brydd meg om hva hun sa.

Smaken er nok også forskjellig ja..

Kan du ikke sette opp en litt uskyldig mine og spørre; enn meg da? Har ikke jeg det koselig?

Og hvis hun nevner på at interiøret ditt ikke holder Italiensk standard i pris og utførelse, kan du jo si rett ut at ;Jeg synes jeg har det fint jeg! Tatt i betraktning at jeg ikke er millionær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...