Gå til innhold

Kjære DOLere..


Gjest Pricilla

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Hvor har det blitt av omtenksomheten og hjelpsomheten her inne? Driter vi lang masj i alle andres problemer? Synes det har skjedd så mye her i det siste.. Hvis man stiller et seriøst spørsmål som det finnes seriøse svar til, så får man null respons, men lager man en teit og meningslløs FU, får man DEN tråden...

Har det blitt daffere her? Og dessuten synes jeg folk klefser mer til hverandre. I stedet for å si noen oppmunttrende ord, får man vite hvor hjernedød man er. Er liksom sånne ting jeg mener. Er dere enige?

Synes jeg finner veldig få innlegg med noe "innhold" her. Selvfølgelig er det greit med morro-innlegg også, og FU for den saks skyld. Men hvor har det blitt av alle de diskusjonene som pleide å oppstå?

Gidder vi ikkke å svare folk lenger når de lurer på noe ordentlig? Og hvis ikke, hvorfor?

Og hvorfor har vi så lett for å glefse? Er det fordi vi aldri ville oppøfrt oss så ufine face to face?

Noen innlegg utvikler seg til å bli uhyggelige rett og slett syntes jeg! Ikke det jeg sier noen er uhyggelige, men vi kan alle være ganske ufine mot hverandre hvis det ført er i gang.

Savner det "samholdet" som jeg følte at var her før. Nå må man passe seg for å ikke skrive noe galt.

Synes vi alle bør være mindre ego, litt mer varsomme med uthenging/drittslengig og smile litt mer! : )

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

at det er en del folk her som er kjempeålreite og seriøse når man poster et seriøst innlegg. At ikke alle har samme humor kan man ikke gjøre noe med.. : )

Jeg har masse skrivefeil i mitt første innlegg (ja, så det sjøl) - så ikke bit! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Jeg er selvsagt helt uenig.

Alle får da svar her?

Synes ikke du at en del innlegg er "fjoll"?

Og hvis man spør om noe, som ikke er ment som tull - så får man bare tullesvar, så utvikler tråden seg til en samtale mellom to eller flere.

Alle får sikkert svar, i hvert fall de fleste, men sikkert ikke sånne svar som de hadde ønsket seg. Hele innlegget blir på en måte latterliggjort med dumme svar. Synes det er få spennende diskusjoner her, i motsetning til før. Har de som var med i de diskusjonene slutta å være her eller?

Men mye dritt blir slengt, og mye av det er ganske unødvendig - og kanskje til og med barnslig! ; )

Folk hadde nok ikke oppført seg sånn ute blant folk, så hvorfor oppføre seg sånn her? Er det en trygghet å gjemme seg bak skjermen? Er det lov å være slem, spydig, frekk og det som verre er fordi det er internett? Selvfølgelig er det lov - men bør/må man være det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bl a sikter til mitt svar til deg i VISA-tråden, så har jeg ikke så _veldig_ dårlig samvittighet...

De eneste som kan hjelpe deg med det problemet er de som har levert deg kortet, de må vel ha en forklaring på at det ikke funker, og deretter hjelpe deg kjapt med en ny løeveranse, pga av utenlandsreise?

Jeg skjønte liksom aldri hvorfor spørsmålet ble rettet til andre deltagere her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke du at en del innlegg er "fjoll"?

Og hvis man spør om noe, som ikke er ment som tull - så får man bare tullesvar, så utvikler tråden seg til en samtale mellom to eller flere.

Alle får sikkert svar, i hvert fall de fleste, men sikkert ikke sånne svar som de hadde ønsket seg. Hele innlegget blir på en måte latterliggjort med dumme svar. Synes det er få spennende diskusjoner her, i motsetning til før. Har de som var med i de diskusjonene slutta å være her eller?

Men mye dritt blir slengt, og mye av det er ganske unødvendig - og kanskje til og med barnslig! ; )

Folk hadde nok ikke oppført seg sånn ute blant folk, så hvorfor oppføre seg sånn her? Er det en trygghet å gjemme seg bak skjermen? Er det lov å være slem, spydig, frekk og det som verre er fordi det er internett? Selvfølgelig er det lov - men bør/må man være det?

Jeg er like stor i kjeften i RL, men jeg synes egentlig ikke jeg er så stor i kjeften her heller.

Det veldig mye fjoll her, det er jeg helt enig med deg i, og jeg er nok en av de du sikter til, men på seriøse spørsmål svarer jeg alltid i utgangspunktet seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg. Tror det har litt å gjøre med at det er så mange faste her, som har diskutert det meste allerede. Og mange av dem bruker dol som tidsfordriv/underholdning og er ikke interessert i interessante debatter, rett og slett. Jeg kan skjønne det, for når man sitter på jobben og egentlig holder på med noe annet, så er det mest anledning til sånne småkommentarer og enlinjes-innlegg.

Særlig på åpent forum og småbarnsforumet synes jeg det er endel småligheter og spydigheter, ja.. Men en og annen hederlig debatt finnes da. Men noen kan ikke ta en debatt uten å bli personlige, og det er jo synd, for da tør ikke folk å blande seg inn.

På idrett/trening og matforumet derimot, der er det veldig mange seriøse, smarte og velinformerte folk som pleier å svare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig med deg.

Jeg kan irritere meg over 'fjasesvar' - men jeg skriver en del av dem selv så ....

De fleste klarer vel å skille ut de innleggene som fortjener seriøse svar. Spør man om analsex på seksualitet kan jeg skjønne at man ikke får seriøst svar.

Det jeg kanskje synes er verst er at så mange havner i forsvarsposisjon med en gang - spesielt foreldreforum - eller at man får altfor skarpe svar. Det stopper vel mange fra å skrive innlegg tror jeg.

Men jeg tror også folk er litt sløve nå om dagen - det er jo sommer.

De fleste ser vel også på dette som ren underholdning og ikke et seriøst diskusjonsforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Hvis du bl a sikter til mitt svar til deg i VISA-tråden, så har jeg ikke så _veldig_ dårlig samvittighet...

De eneste som kan hjelpe deg med det problemet er de som har levert deg kortet, de må vel ha en forklaring på at det ikke funker, og deretter hjelpe deg kjapt med en ny løeveranse, pga av utenlandsreise?

Jeg skjønte liksom aldri hvorfor spørsmålet ble rettet til andre deltagere her inne?

Dette innlegget var ikke retta mot ditt avr til meg i sta.

Du misforsto spørsmålet, og jeg skjønte ikke hva du mente med svaret.

Jeg lurte på råd ang. kontanter/reisesjekker. Andre muligheter enn visa. + at jeg var ganske forbanna fordi jeg har fått tre kort i det siste der ingen virker. Og har ingen grunn heller, har ikke hatt de ved mobil.

Jeg mener generelt på DOL. Men kan kanskje kalle svaret ditt et godt eksempel på uhøflig svar ja. Og hva du mente med "oss" hadde vært lurt å skrive da, jeg kjenner ikke deg jeg!

Men nå mente jeg ikke å rette dette innlegget til noen spesielle andre innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man selv har "brent" seg på at folk samler opplysninger om en, og derfor er det tryggest å "fjase" - dessuten er det ikke så tidkrevende - - - skal man være seriøs, så bruker man sms, mail eller MSN. Også er det så VARMT! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Jeg er like stor i kjeften i RL, men jeg synes egentlig ikke jeg er så stor i kjeften her heller.

Det veldig mye fjoll her, det er jeg helt enig med deg i, og jeg er nok en av de du sikter til, men på seriøse spørsmål svarer jeg alltid i utgangspunktet seriøst.

På fjolleinnlegg så fjoller jeg og, hvis jeg gidder. Sikter ikke til noen spesiell nå.. eller har en i hodet jeg ikke er altfor glad i, men bør ikke nevne nick. Men det er ikke SSD. Dine innlegg gir meg en god latter av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fjolleinnlegg så fjoller jeg og, hvis jeg gidder. Sikter ikke til noen spesiell nå.. eller har en i hodet jeg ikke er altfor glad i, men bør ikke nevne nick. Men det er ikke SSD. Dine innlegg gir meg en god latter av og til.

Jeg forstår uansett problemet, da enkelte tråder sklir ut i det vie og breie, men de fleste spørsmål får da seriøse svar? Så vidt jeg har sett...

Enkelte får seg selvsagt noen saftige kommentarer tilbake, men driver man fortsatt å syter om analsex of penisstørrelse på sexualitet så kan man rett og slett ikke gjøre reging med annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pricilla

Fordi man selv har "brent" seg på at folk samler opplysninger om en, og derfor er det tryggest å "fjase" - dessuten er det ikke så tidkrevende - - - skal man være seriøs, så bruker man sms, mail eller MSN. Også er det så VARMT! :-)

Joa, skjønner det.. men tenk at jeg har et ganske pinlig spørsmål (f.eks. hemorrider for å ta en ting) som jeg ikke vil spører venner/famile om og stiller spørsmålet her. Har jeg flaks får jeg et seriøst svar + masse morsomheter, og kanske litt dritt slengt med på kjøpet. Skjønner du hvor jeg vil?

Varmen skjønner jeg at gjør folk daffe, men hvorfor så uhøflige og noen til og med ondskapsfulle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, skjønner det.. men tenk at jeg har et ganske pinlig spørsmål (f.eks. hemorrider for å ta en ting) som jeg ikke vil spører venner/famile om og stiller spørsmålet her. Har jeg flaks får jeg et seriøst svar + masse morsomheter, og kanske litt dritt slengt med på kjøpet. Skjønner du hvor jeg vil?

Varmen skjønner jeg at gjør folk daffe, men hvorfor så uhøflige og noen til og med ondskapsfulle?

Jeg har spurt om hemoroider jeg......og fått masse tull og tøys, - en får bare le med - eller la vær å bry seg om det, - og så får en se om de seriøse svarene har noe "hold".

eller heller søke på Google etter det man vil ha svar på. DOl er en lekestue blitt *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...