Gå til innhold

"kuler" i trusekanten


Gjest nej

Anbefalte innlegg

Dette spørsmålet har kanskje ikke noe med gynekologi å gjøre, men jeg prøver likevel...

De siste årene har jeg vært plaget av "kuler" i trusekanten. De er fyktelig vonde, og det tar minst et par uker før de forsvinner. De er fylt av verk (ikke som kviser, mer som byller). Som dere sikkert skjønner er det ganske ekkelt... Finnes det noen behandling for dette? Kan det evt være hormonelt? Jeg bruker Levonova hormonspiral, og de har kommet hyppigere etter at jeg satte inn denne.

Det er som sagt veldig plagsomt, og jeg håper noen kan svare.

Vennlig hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ganske vanlig, ikke farlig men vondt!

Prøv å barbere vekk hår slik at det blir luftig og tørt. Bruk "slække" truser. Ikke ha på trange klær.

I de verste tilfellene går det an å operere bort noen av de kjertlene som finnes i lysken. Men det må du ta opp med legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært skrevet om det før her på forumene ("seksualitet"?).

Kjenner noen som har måttet fjerne kuler, men de har visstnok vært permanente.

Synes å minnes at noen mente det kunne komme av økt g-streng bruk(?).

Du burde kanskje uansett snakke med legen din:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der. Dette problemet har jeg også til tider. Jeg bruker hydrokortison salve, som jeg fikk hos legen. Dette hjelper litt.....men jeg har vært og skjært de vekk en gang også. Det var helt forferdelig vondt!!!! Håper jeg slipper det i senere fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...