Gå til innhold

Vanvittig kjærlighetssorg...


Gjest manda

Anbefalte innlegg

Kjæresten min og jeg gikk fra hverandre for en måned siden. Det var felles enighet om bruddet, men ikke pga mangel på følelser fra noen av oss. Vi var bare for forskjellige.

Uansett - jeg hadde ikke forventet at det skulle bli så vondt som dette! Vi har fremdeles kontakt og jeg kan f.eks. ringe ham midt på natten hvis jeg får akutt savn, men det hjelper bare der og da. Han sørger han også, men samtidig vet jeg at han har flørtet og "rotet" litt med andre jenter. Det klarer jeg ikke å tenke på uten å bli helt fra meg.

Er det noen som har tips til hvordan jeg kan komme fortest mulig over ham? Noen sier at man bør ha vennskapelig kontakt i begynnelsen for en "mykere overgang", andre sier at det er best å bryte opp fullt og helt og ikke snakke med hverandre.

I tillegg mener noen av venninnene at det kan være bra for meg å ha en liten flørt eller to, evnt. med sex. Men jeg vet ikke...

Tar imot tips med stor takknemlighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lang erfaring har lært meg at det beste er å kutte tvert. Da går det fortest over. Alt annet blir seigpining (når man har det slik jeg oppfatter at du har det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke noe på det med vennskapelig kontakt. Bare dropp kontakten tvert. Når det har gått litt tid kan du eventuelt ta opp kontakten hvis du synes det er verdt det.

En flørt eller to eller tre er sunt, tenker jeg, så lenge du ikke går lenger enn du vil, og den andre er klar over hvor han har deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ingen fasitsvar.

Vi er alle forskjellig.

Noen flørter, noen skaffer seg et ONS eller en "rebound" for å få opp selvfølelsen et par hakk.

Andre ønsker ikke noen av delene, men vil være alene og få sortert tankene.

Hvis du vet at det ikke kommer til å bli dere to igjen, kan det kanskje være tungt (i en overgang event.?) å holde nær kontakt med x-en.

Finn deg selv igjen og prøv ikke å tenke på hva han gjør på sin kant.

Forskjellen med kjærlighetssorg når man er voksen i forhold til når man var 14 er at nå vet man at den går over og at man overlever.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Tror jeg ville droppet flørtingen med andre med det første.

Har lett for å forsterke savnet,og sammenligne for å så komme til kort.

Dropp også kontakten med han,hvis bruddet er faktum.

Det eneste du trenger er tid.

Da er det best du bruker den tiden på deg selv og venner.

Bruk tiden på hobbyer.

Noen bruker også jobben som en slags flukt.

Så lenge du har slik kjærlighetssorg,bør du prøve å komme over den mest mulig ,før du går inn i et annent forhold.

ONS,er av erfaring noe som gjør det vondt verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid, tid og mere tid...

Å fortsette å holde kontakten vil bare trekke ut og forsterke savnet. Da har jeg mer tro på å "sette punktum"..

ONS er heller ikke noen løsning med mindre du er _helt_ sikker på hva du gjør.

Trikset er vel å prøve leve videre: gå på kafe, treffe venner, kino osv. Kanskje en uskyldig flørt uten å la det gå for langt osv.

Tid, tid og mere tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Carisma1365380365

Jeg føler med deg. Kjæresten min gjorde det slutt med meg for en kort stund tilbake og vi har prøvd å gjøre overgangen så myk som mulig. Vi ble venner, så klarte ikke jeg å bare være en venn, så kuttet jeg over alle bånd, så krøp jeg tilbake. Nå har vi sporadisk kontakt, men jeg merker at savnet går over til et tomrom. Et tomrom etter å være sammen med NOEN, ikke bare han.

Jeg tror alle har forskjellige måter å reagere på et brudd. Takle det på din måte. Trenger du å grine, så grin. Har du lyst til å gå ut på byen, så gjør du det. For min del tar jeg tiden til hjelp. Noen dager er bedre enn andre. Det virker bare som om alle har noen spesiell for tiden, og da kjenner man seg så x-tra ensom og sårbar.

Håper du klarer å komme deg ovenpå igjen. Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er best å kutte rett over. Det andre kaller jeg seigpining. Men det er lett å klamre seg til et slikt halmstrå - "være venner".

Enig med dine venninner. Gå ut og flørt litt. Kjenn deg fri og attraktiv. Se at det finnes andre på markedet.

Tiden er den beste medisin for kjærlighetssorg.

Lykke til videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid, tid og mere tid, er nok det eneste som hjelper.

Det å ha kontakt med han når du føler som nå er også, som andre sier her, seigpining.

Kontakten kan dere eveutuelt ta opp igjen når følelsene er borte.

Hør på dine venninner, for det å flørte med andre er utvilsomt noe som funker.

Hvor langt du vil la flørtinga gå er jo opp til deg, og bare det at du føler deg attraktiv vil nok hjelpe.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...