Gå til innhold

Nytt forhold


Gjest dyddy

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er en jente på 21 som nettopp har kommet sammen med en gutt på 27. Vi har det veldig fint sammen men er helt i begynnerfasen.

Problemet er at han har ganske nylig blitt singel. Han innrømmer at han er veldig glad i eksen fremdeles, som en venn, og gav tidlig beskjed om at de to kom til å holde kontakt.

Men dette har begynt å plage meg litt i senere tid...Hun ringer ofte når jeg er der, og de snakker lenge sammen. Han ler og blir i godt hunør med en gang. De treffes også av og til, ikke så ofte, men en et par/tre ganger i måneden kanskje. Da kommer hun gjerne opp til ham. Jeg har ikke truffet henne.

Saken er den at jeg stoler på at de ikke "gjør noe". Bruddet kom pga mangel på sex og generellt begjær i forholdet, de hadde utviklet seg til å bare være venner istedetfor. Men jeg er likevel sjalu fordi jeg vet hvor mye hun betyr for ham. De var sammen i 3,5 år, bodde sammen i 3.

Jeg har ikke nevnt dette for typen min. Jeg er nemlig ikke sikker på om jeg har "lov" til å blande meg inn. Kan jeg be om at han skal ha mindre kontakt med henne, evnt. ikke møte henne, eller skal jeg la være å blande meg inn i deres vennskap i det hele tatt? Hvor går grensen for når man får lov til å være sjalu og gi beskjed, og hva synes dere andre man skal kunne "tillate"?

Har ikke lyst til å oppføre meg som en "bitch"...Men dette plager meg veldig, særlig siden dette er en periode hvor jeg skulle ha vært nyforelsket og alt skulle ha vært rosenrødt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan nok ikke "blande deg inn" så veldig i akkurat det, med mindre det går ut over deres forhold. Men du burde jo få møte henne da, synes jeg. Men jeg tror det er normalt med en viss grad av sjalusi i slike tilfeller. Spørsmålet er bare hvordan begge parter takler det. Lykke til :-)

"..........."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok ikke "blande" deg inn i deres måte å "avslutte" på.. Men kanskje du heller kan legge opp til en koselig aften med typen og ta en prat? Fortelle litt om hvordan du har det?

Prat sammen, det lønner seg. Hvis du skal fortsette å samle på frustrasjonene, så vil det renne over til slutt.

Men uansett: du skal først og fremst ta hensyn til deg sjøl og dine behov...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen min var også "kompis" med sin eks da vi traff hverandre. Merket at jeg ble litt sjalu i begynnelsen - men etterhvert fant hun seg også en ny kjæreste, og de skle sakte fra hverandre. Nå har de ikke snakket sammen på ett halvt år - og DET kan jeg absolutt leve med.

Mitt råd : Ikke vis sjalusi (særlig siden dere ikke har vært sammen så lenge , du vil vel ikke at han skal oppfatte deg som eiesyk?) men hvis de fortsetter å treffes, ville jeg foreslått å bli med å hilse på henne etter en stund. det er jo bare naturlig at du får treffe henne på lik linje med at du treffer resten av vennene hans.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ex-er skal en ikke ha kontakt med. Ikke før alle følelser er borte i alle fall.

Og ikke de to alene. Det skal du ikke godta.

Du kan jo bare forklare han hvordan du føler det, ikke krev noe. Så ser du jo hvor glad han er i deg etter hvor langt han går for å tilfredsstille deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ex-er skal en ikke ha kontakt med. Ikke før alle følelser er borte i alle fall.

Og ikke de to alene. Det skal du ikke godta.

Du kan jo bare forklare han hvordan du føler det, ikke krev noe. Så ser du jo hvor glad han er i deg etter hvor langt han går for å tilfredsstille deg.

Jeg har kontakt med min ex, og har hatt det jevnlig i de 9 årene siden vi skiltes. Vi har barn sammen. BLir det noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ex-er skal en ikke ha kontakt med. Ikke før alle følelser er borte i alle fall.

Og ikke de to alene. Det skal du ikke godta.

Du kan jo bare forklare han hvordan du føler det, ikke krev noe. Så ser du jo hvor glad han er i deg etter hvor langt han går for å tilfredsstille deg.

På dette stadiet vet jeg at han er mer glad i henne enn i meg. Dvs, han er forelsket i meg, men "glad-i"-følelsene for henne er sterkere. Det kan jeg forstå, siden de har kjent hverandre så lenge og er hverandres bestevenner. Så jeg tror han hadde valgt å dumpe meg dersom jeg hadde bedt ham om å kutte ut henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dette stadiet vet jeg at han er mer glad i henne enn i meg. Dvs, han er forelsket i meg, men "glad-i"-følelsene for henne er sterkere. Det kan jeg forstå, siden de har kjent hverandre så lenge og er hverandres bestevenner. Så jeg tror han hadde valgt å dumpe meg dersom jeg hadde bedt ham om å kutte ut henne...

men helt ærlig ; vil du være sammen med noen som tydligvis ikke er mer ferdig med eksen sin enn det da ? "Leve på nåde" - liksom ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men helt ærlig ; vil du være sammen med noen som tydligvis ikke er mer ferdig med eksen sin enn det da ? "Leve på nåde" - liksom ?

Tror ikke det er så uvanlig sånn i begynnelsen. Jeg var jo klar over det da vi startet forholdet, at han hadde gått gjennom et ganske nylig brudd. Så selv om han nå er nyforelsket i meg tror jeg ikke at jeg kan konkurrere NÅ med en jente han har bodd sammen med i åresvis og som han kjenner ut og inn. Tror nok vi må være sammen litt lengre før jeg kan "konkurrere" med henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dette stadiet vet jeg at han er mer glad i henne enn i meg. Dvs, han er forelsket i meg, men "glad-i"-følelsene for henne er sterkere. Det kan jeg forstå, siden de har kjent hverandre så lenge og er hverandres bestevenner. Så jeg tror han hadde valgt å dumpe meg dersom jeg hadde bedt ham om å kutte ut henne...

Dersom han ikke bryr seg mer om deg enn som så bør du dumpe ham. Han er fortsatt glad i den andre dama og trenger tydeligvis tid på å komme over henne.

Du fortjener bedre enn som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så uvanlig sånn i begynnelsen. Jeg var jo klar over det da vi startet forholdet, at han hadde gått gjennom et ganske nylig brudd. Så selv om han nå er nyforelsket i meg tror jeg ikke at jeg kan konkurrere NÅ med en jente han har bodd sammen med i åresvis og som han kjenner ut og inn. Tror nok vi må være sammen litt lengre før jeg kan "konkurrere" med henne...

Dette er helt feil tenking. Er han sammen med deg er du den viktigste. Du skal være den han er mest glad. Det skal ikke være tvil om hvem han er mest glad i.

Det er jo tydelig at han trenger tid på å komme over henne. Sett forholdet på vent, gjør det du vil i mellomtiden, og be han ringe når han er klar for et nytt forhold.

Du må ikke akseptere dette. Det er ikke normalt. Når en går inn i et nytt forhold skal gamle flammer være glemt. Ellers bør en vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kontakt med min ex, og har hatt det jevnlig i de 9 årene siden vi skiltes. Vi har barn sammen. BLir det noe annet?

Det blir noe annet når en har barn. Men den kontakten en har skal kun ha med barna å gjøre. Ingen møter eller noe uten at det er relatert til barna. Og ikke alene hjemme eller noe sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir noe annet når en har barn. Men den kontakten en har skal kun ha med barna å gjøre. Ingen møter eller noe uten at det er relatert til barna. Og ikke alene hjemme eller noe sånn.

Hmmm. vi har da vært på båtturer sammen, , han hjalp oss med ting i huset etc. etc.

Man kan da godt ha et slikt "forhold" med eksen om den de nye partnerne syns det er greit?

Det er i alle fall fint for ungene å se at det ikke er noe (særlig) uenighet..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom han ikke bryr seg mer om deg enn som så bør du dumpe ham. Han er fortsatt glad i den andre dama og trenger tydeligvis tid på å komme over henne.

Du fortjener bedre enn som så.

Jammen jeg synes ikke det er noe problem i at han fortsatt er glad i henne...

Det er jo en selvfølge at når man har vært sammen lenge og delt gleder og sorger, så er man fortsatt glad i hverandre selv om flammen er vekke. Bruddet mellom dem kom fordi det ikke lenger var kjæreste-følelser tilstede, som f.eks. ingen begjær o.l. Men de er jo fremdeles gode venner som er glade i hverandre.

Så jeg sammenligner det med f.eks. en type får seg en ny kjæreste som misliker en nær kamerat/venninne av ham, og ber han om å kutte ut ham/henne, også velger han istedetfor å kutte ut kjæresten fordi følelsene for vennen er sterkere pga tiden de har hatt sammen.

Eller er jeg for naiv nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen jeg synes ikke det er noe problem i at han fortsatt er glad i henne...

Det er jo en selvfølge at når man har vært sammen lenge og delt gleder og sorger, så er man fortsatt glad i hverandre selv om flammen er vekke. Bruddet mellom dem kom fordi det ikke lenger var kjæreste-følelser tilstede, som f.eks. ingen begjær o.l. Men de er jo fremdeles gode venner som er glade i hverandre.

Så jeg sammenligner det med f.eks. en type får seg en ny kjæreste som misliker en nær kamerat/venninne av ham, og ber han om å kutte ut ham/henne, også velger han istedetfor å kutte ut kjæresten fordi følelsene for vennen er sterkere pga tiden de har hatt sammen.

Eller er jeg for naiv nå??

Ingen liker at du krever de skal droppe venner. Du skal være forsiktig med det.

Men dersom en dame jeg ble sammen med hadde en mannlig venn som hun var veldig nær. Slik at de gikk ut sammen, satt hjemme hos han alene, ringte veldig ofte, var veldig intime osv. så hadde jeg krevd at kontakten enten ble kuttet eller redusert til tid der jeg også var tilstede.

Hvordan vet du at de ikke finner sammen igjen? Eller lar lystene ta overhånd?

Når det fortsatt er følelser der så blir de mer enn bare venner.

Fint du stoler på ham, men du er nok litt naiv også. Du bør ikke godta dette. De trenger jo ikke kutte kontakten helt. Men begrense den til noen tlf.samtaler eller møter der du er med.

Men han skal være over henne siden han er sammen med deg. Er han ikke det burde han ikke vært sammen med deg.

Ikke bli en dørmatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. vi har da vært på båtturer sammen, , han hjalp oss med ting i huset etc. etc.

Man kan da godt ha et slikt "forhold" med eksen om den de nye partnerne syns det er greit?

Det er i alle fall fint for ungene å se at det ikke er noe (særlig) uenighet..hehe

Er det greit for den nye kjæresten så er det jo ikke noe problem. Men her er det ikke greit.

Jeg hadde ikke akseptert dette. Men det er forskjell på folk.

Men var det bare deg og han på båtturen?

Hvis ikke så er det jo greit. At dere kan gjøre noe sammen med ungene er jo positivt. Men en skal være forsiktig så den nye kjæresten ikke føler seg utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det greit for den nye kjæresten så er det jo ikke noe problem. Men her er det ikke greit.

Jeg hadde ikke akseptert dette. Men det er forskjell på folk.

Men var det bare deg og han på båtturen?

Hvis ikke så er det jo greit. At dere kan gjøre noe sammen med ungene er jo positivt. Men en skal være forsiktig så den nye kjæresten ikke føler seg utenfor.

Nei - vi var alle på båtturen :-) Hadde ikke giddi å vært med alene, og det hadde ikke han heller! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...