Gå til innhold

Prosessor skaper problemer


raizor

Anbefalte innlegg

Heisann.

Sitter her med en prosessor forran meg....en P III 800 mHz.... problemet er at jeg ikke vet hvilken socket det er på den.... er det mulig å sette feil prosessor på et hovedkort? Vil man få prosessoren på plass da? Noen annen måte å finne ut hvilken socket det er på den?

mvh

Raizor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk spec'en for hovedkortet hos produsenten. Info om kva hovudkort det er står trykt på sjølve kortet.

Heisann Bassisten

Problemet var ikke hvordan hovedkort jeg har, men hvilken prosessor det er jeg har fått tilsendt. Har et hovedkort med socket FCPGA, men har fått tak i en brukt prosessor, som jeg da ikke vet om er en FCPGA prosessor. Er det noen måte å finne ut hvilken socket det er på prosessoren, er det mulig å sette en prosessor med annen socket enn FCPGA på hovedkortet mitt??

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Bassisten

Problemet var ikke hvordan hovedkort jeg har, men hvilken prosessor det er jeg har fått tilsendt. Har et hovedkort med socket FCPGA, men har fått tak i en brukt prosessor, som jeg da ikke vet om er en FCPGA prosessor. Er det noen måte å finne ut hvilken socket det er på prosessoren, er det mulig å sette en prosessor med annen socket enn FCPGA på hovedkortet mitt??

mvh

Då vil eg rå deg til å sjekke dokumentasjonen på prosessoren. Det står trykt noko informasjon om prosessoren med lita skrift på "huset". Sjekk på produsenten si side for informasjon om socket for den aktuelle prosessoren.

Du bør sjølvsagt ikkje montere prosessoren dersom hovudkortet ikkje er tilpassa prosessoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det ikke noe mer på prosessoren enn dette?

Det står ingenting på selve prosessoren om hvilken socket den passer til. Dette er som nevnt en brukt prosessor så jeg har ingenting av orginal emalasje o.l. sånn at jeg kan sjekke det der. Vil plasseringen av tinnene (piggene) på prosessoren passe på hovedkortet hvis den ikke er FCPGA som hovedkortet er?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står ingenting på selve prosessoren om hvilken socket den passer til. Dette er som nevnt en brukt prosessor så jeg har ingenting av orginal emalasje o.l. sånn at jeg kan sjekke det der. Vil plasseringen av tinnene (piggene) på prosessoren passe på hovedkortet hvis den ikke er FCPGA som hovedkortet er?

mvh

Selv om det ikke står på prosessoren hvilken slot eller socket den passer til, så står det vel gjerne andre ting på den som kan hjelpe til med å identifisere hvilken prosessor det er? Skriv gjerne her nøyaktig hva som står på prosessoren. Såvidt jeg vet har ulike sockets ulikt antall pinner, men hardware er ikke min sterkeste side, så det ville være bedre å forsøke å finne ut hvilken prosessor det var før du prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det ikke står på prosessoren hvilken slot eller socket den passer til, så står det vel gjerne andre ting på den som kan hjelpe til med å identifisere hvilken prosessor det er? Skriv gjerne her nøyaktig hva som står på prosessoren. Såvidt jeg vet har ulike sockets ulikt antall pinner, men hardware er ikke min sterkeste side, så det ville være bedre å forsøke å finne ut hvilken prosessor det var før du prøver.

Hei.

Prosessoren er grønn. Det eneste som står på den er Intel Pentim III. Ser ut som prosessoren på denne linken: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=10373&t=476&l=2&AvdID=1&CatID=4&GrpID=7&s=pl

Trodde som du at hver socket hadde sitt eget antall pinns men er ikke helt sikker, så da er det jo litt dumt å svi av hele sulamitten bare for å prøve.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Prosessoren er grønn. Det eneste som står på den er Intel Pentim III. Ser ut som prosessoren på denne linken: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=10373&t=476&l=2&AvdID=1&CatID=4&GrpID=7&s=pl

Trodde som du at hver socket hadde sitt eget antall pinns men er ikke helt sikker, så da er det jo litt dumt å svi av hele sulamitten bare for å prøve.

mvh

Spør på http://www.hardware.no/ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Då vil eg rå deg til å sjekke dokumentasjonen på prosessoren. Det står trykt noko informasjon om prosessoren med lita skrift på "huset". Sjekk på produsenten si side for informasjon om socket for den aktuelle prosessoren.

Du bør sjølvsagt ikkje montere prosessoren dersom hovudkortet ikkje er tilpassa prosessoren.

Er ikke forskjellige sockets og forskjellige slot-typer umulige å sette på hovedkort de ikke er beregnet på, da?

Sjekk denne i fall jeg husker feil fra utdanninga mi:

http://www.mkdata.dk/pctutor/index.htm

Klikk på CPU og RAM så finner du det nok ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...