Gå til innhold

2- års Krise


Gjest Gutten-23

Anbefalte innlegg

Gjest Gutten-23

Jeg og dama har vært sammen i 2 år nå. Jeg elsker henne og det er henne jeg vil ha. Det samme gjelder henne. Men i det siste har vi kranglet masse, om alt fra små bagateller til sjalusi osv. Det føles som om vi må krangle om hver eneste ting. Det er så slitsomt for oss begge. Jeg er redd det kommer til å ødelegge hele forholdet!

Og grunnet til at kanskje jeg har vært litt grinete i det siste er at en gutt hun har ligget en del sammen med før driver å sender tekstmeld. til henne om hvor god hun er i senga osv. Hun har også vært en del ute på by'n i det siste, uten meg. Jeg har på følelsen av at hun er lei meg og vil treffe andre gutter. Hun er veldig utadvent og flørtete og kommer lett i kontakt med andre gutter. Så når det da ikke går så bra mellom oss for øyeblikket er jeg redd hun skal treffe en annen eller rote med andre på by'n.

Hva kan vi gjøre for å komme ut av denne vonde sirkelen ?

Hilsen en litt trist gutt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager å måtte si det, men dette tror jeg ikke kommer til å ende bra...

Dere får bare ta en prat om "status" i forholdet deres akkurat nå, og hvor sterk troen på en framtid sammen er. Hun er nok en sånn type jente som vil sole seg i oppmerksomhet, oppmerksomhet som går utover den du kan gi henne, hun må hele tiden ha bekreftelser på "draget" sitt! Det vill neppe bli særlig bedre, men hvis hun kan klare å holde det på DET nivået, og du kan være trygg på henne, så har dere kanskje en mulighet. Men hovedsaken er om dere begge vil ha hverandre, leve sammen, få barn osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Til Mann1

Beklager å måtte si det, men dette tror jeg ikke kommer til å ende bra...

Dere får bare ta en prat om "status" i forholdet deres akkurat nå, og hvor sterk troen på en framtid sammen er. Hun er nok en sånn type jente som vil sole seg i oppmerksomhet, oppmerksomhet som går utover den du kan gi henne, hun må hele tiden ha bekreftelser på "draget" sitt! Det vill neppe bli særlig bedre, men hvis hun kan klare å holde det på DET nivået, og du kan være trygg på henne, så har dere kanskje en mulighet. Men hovedsaken er om dere begge vil ha hverandre, leve sammen, få barn osv.

Du var svært så negativ synes jeg. Vi har selvfølgelig pratet om dette og begge vil satse på hverandre. Så det er ingen grunn til å tro at dette ikke skal gå bra.

Vi må bare komme oss ut av denne onde sirkelen hvor vi krangler hele tiden og går å er irritert på hverandre hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mistress

Du var svært så negativ synes jeg. Vi har selvfølgelig pratet om dette og begge vil satse på hverandre. Så det er ingen grunn til å tro at dette ikke skal gå bra.

Vi må bare komme oss ut av denne onde sirkelen hvor vi krangler hele tiden og går å er irritert på hverandre hele tiden.

Kan nok ikke være så veldig positiv jeg heller. Du sier jo selv at du har på følelsen at hun er lei av deg. Så sier du etterpå imot deg selv, at dere begge vil være sammen. Hva er fakta da?

Vet du at hun vil være sammen med deg resten av livet? Selv om hun har sagt det kan det jo være at hun ikke er sikker. Kanskje hun ikke vil såre deg. Ofte er det desverre vanskeligere å gå ut av et forhold enn det er å bli i ett forhold.

Høres sikkert brutalt ut dette. Selvfølgelig kan det være at dere lever lykkelig resten av livet, men. Når det blir veldig mye krangling, over lengre tid, spesielt når dere er såpass unge sier vel i alle fall statistikken at dere før eller senere går hver deres veg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei gutten 23!

Det er dessverre ikke en enkel oppskrift på hvordan en kommer ut av en vond sirkel i samliv.

Det kan bare være små detaljer eller enkelte episoder som vipper oss av pinnen og setter i gang tvil og skepsis om forholdet. Vi er så ulike mht hva som gjør inntrykk på oss. Noen ser mest på hvordan partneren oppfører seg, andre er på jakt etter hvert ord som blir sagt og tolker i vei for å få det inn i sin forventning. Andre blir rastløse av vanlige samlivsvansker og stikker av.

Du som kjenner din partner best,tenk etter: når gjør du inntrykk på henne? Hva skal til for at hun vil stoppe opp?

Har du forresten vist eller fortalt henne hvor trist du faktisk er, over at forholdet er så dårlig for tiden?

Jeg forstår godt at du misliker at x-typen hennes mailer henne om intime ting. Hvis du orker, kan du jo spørre henne om det er noe på gang der igjen?

En annen mulighet er å søke ekstern hjelp, hos en familierådgiver.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun er i ferd med å gå lei deg, er det ikke en "vond sirkel". Da er hun bare lei deg. Det er ikke noe særlig DU kan gjøre, så lenge du ikke vet med deg selv at du har "svin på skogen". Du er som du er (og det skal du være glad for). Skjønner hun ikke det, kan hun ha det så godt.

Det kan være at hun for så vidt kunne tenke seg å gifte seg med deg en gang (hvis hun satte seg ned og var veeeeldig fornuftig), men akkurat nå er hun kanksje ikke i den "fornuftige" fasen av livet. 22-åringer er som regel ikke det...

I forhold til han andre typen er det bare en ting som gjelder: Ikke bry deg om det. Nok en gang er det snakk om noe du ikke kan kontrollere, eller gjøre noe med. Enten lar hun seg sjarmere (og dumper deg), eller så ser hun bare på det som en hyggelig bekreftelse på at hun er attraktiv. Tiden vil vise.

Det dummeste du gjør, er nok å "konfrontere" henne med "bevisene" dine. Da får hun bare bekreftet at du er en usikker fyr med lite selvtillit og stort behov for å vite hvor du har henne. Få ting er så slitsomt her i verden som en kjæreste som ikke stoler på seg selv og på forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...