Gå til innhold

Natterstid på by'n - Bråkmakere


Gjest Mann1

Anbefalte innlegg

Hvis du f eks oppholder deg på Egertovet i Oslo en helgenatt, og står der med venner og spiser en bakt potet.

Så kommer det en tulling i 20-års alderen, sammen med et par kamerater, veivende over torget, og med det samme han passerer en søppelcontainer, så tar han tak og velter den i bakken, så søpla i den fulle containeren flyter utover, syns det er sabla moro, og fortsetter videre.

Jeg løp etter han, tok et hardt tak i skuldra hans, og ba han plukke opp søpla og reise opp containeren. Jeg så han ble litt småredd og usikker, men han klarer å lire av seg en hel del skjellsord, mens han kjemper for å komme løs. Nekter plent å gjøre som jeg ba han, til slutt kommer han seg løs og stikker. Da kommer det et par andre karer bort til meg, som ha sett episoden, og angrer på at de ikke hjalp meg å få han til å ordne opp etter seg...

Hva gjør dere andre,(menn fortrinnsvis), på by'n i slike situasjoner? Gir dere blaffen i folk med slik oppførsel? Blir dere ikke litt forbanna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Carisma1365380365

Vi skulle hatt flere av slike som deg Mann1. Jeg tror vi har blitt feige og redde for å ta tak i det vi mener er galt. Vi skal jo helst ikke bry oss...

Jeg hadde nok følt meg trygg hadde jeg gått sammen med deg en sen nattetime på byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg er nesten 2 meter høy og har vært ute en vinternatt før, har jeg mer vett i skallen enn å blande meg bort i sånt på nattestid. Det er så mange tullinger med kroppen full at speed og rohypnpol og fandens oldemor, som er helt koko paranoide og med kniv eller skytevåpen på innelommen. De tar ikke fem øre for å ekspedere deg da...

Et par eksempler på hvor uventet ting skjer i byen.

Søndag kveld i Oslo utenfor Klingenberg kino. Noen venner og jeg sto utenfor og ventet på at forestillingen skulle begynne, da to helt normalt utseende fyrer omtrent brøyter seg gjennom oss. En av gutta slenger en melding etter dem, og plutselig står han der med en pistol mot pannen....

Fredag kveld, jeg jobbet som dørvakt på en nattklubb som stort sett hadde pen vestkantungdom som klientell. En fyr med dress og skjorte som også er for ung og møkka drita vil inn, hvilket han selvfølgelig ikke får. Etter å ha kranglet litt med meg, så får jeg en knyttneve rett i fjeset. Fyren rakk meg omtrent til brystvortene..

Slike episoder skjer omtrent hver dag, og poenget mitt er at du ALDRI vet hva slags tulling du står ovenfor. Et mennesker er det verdt å ta den risikoen for, men en søppelkasse er ikke verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carlina

Er meget enig med conan her nede..hadde ikke villet at mennen min skulle risikert livet over en container.

Men klart hadde han kommet over en livstruende situasjon,burde han tatt fram helten i seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle hatt flere av slike som deg Mann1. Jeg tror vi har blitt feige og redde for å ta tak i det vi mener er galt. Vi skal jo helst ikke bry oss...

Jeg hadde nok følt meg trygg hadde jeg gått sammen med deg en sen nattetime på byen.

Nei - jeghadde vært redd for å gå sammen med Mann1. Han er litt sånn 50-talls-film-helt :-)....han hadde sikkert endt opp med kutt....fordi 50-åra er over....

Men tøft er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei - jeghadde vært redd for å gå sammen med Mann1. Han er litt sånn 50-talls-film-helt :-)....han hadde sikkert endt opp med kutt....fordi 50-åra er over....

Men tøft er det!

Det har da også hendt tidligere, at jeg ikke har klart å la være å markere at slik oppførsel ikke går an, eller annen oppførsel som setter folkeskikk og rettferdighet tilside. Har aldri opplevd noe verre enn at vedkommende har gjort forsøk på å slå etter meg...

Men de fleste ganger, så lar jeg være å si noe.

Men jeg tenker da ikke på noen som helst helteopptreden, jeg blir bare rent ut forbanna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at jeg ville vært litt brisen om jeg hang rundt en kebabsjappe midt på natta, så da hadde jeg garantert slengt en kommentar etter dem. Føler meg igrunnen ganske trygg i byen og regner med at sjansen for bank midt på Egertorget er relativt liten siden jeg er jente.

Mannen min ville ikke sagt noe og jeg vil ikke at han skal gjøre det heller. Jeg ser poenget ditt - man bør egentlig bry seg - men i 2002 er det ganske dumdristig å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har da også hendt tidligere, at jeg ikke har klart å la være å markere at slik oppførsel ikke går an, eller annen oppførsel som setter folkeskikk og rettferdighet tilside. Har aldri opplevd noe verre enn at vedkommende har gjort forsøk på å slå etter meg...

Men de fleste ganger, så lar jeg være å si noe.

Men jeg tenker da ikke på noen som helst helteopptreden, jeg blir bare rent ut forbanna!

Ja, det er det som er så skummelt, at "folk som deg" som kjenner en ærlig og oppriktig harme over slikt, ikke burde ha testosterin i kroppen i det hele tatt *s*

Synd at utviklingen er blitt slik. Anstendighet og verdier er blitt gammeldags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med Conan under her, og hadde av samme grunnene som han, ikke blandet meg opp i en potensielt svært farlig situasjon, pga en container.

Selv om jeg også har vært ute en vinternatt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det som er så skummelt, at "folk som deg" som kjenner en ærlig og oppriktig harme over slikt, ikke burde ha testosterin i kroppen i det hele tatt *s*

Synd at utviklingen er blitt slik. Anstendighet og verdier er blitt gammeldags.

TestosteRON flisa, testosteRON...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde blitt forbannet.

Det derre med at ingen skal bry seg, ingen skal gjøre noe, alle skal bare se på - det tullet har jeg ikke sans for! Dumt kan det nok være, men den sjansen må man heller ta. Klart, litt må man se an situasjonen.

Det er usedvanlig mange kjepphøye 19-20 åringer for tiden. De kan jo ta seg til rette med alt slags faenskap siden ingen gidder å si noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...