Gjest Friskies Skrevet 16. oktober 2000 Del Skrevet 16. oktober 2000 Har nettopp vært til utskrapning i forbindelse med missed abortion. Gynekologen så noe som kunne være en tvilling på den ene eggstokken, og som han mente jeg burde få undersøkt og evt. fjernet hvis den ikke forsvant av seg selv etter utskrapningen. Han mente jeg burde gjøre dette før jeg forsøker å bli gravid igjen. Legen på sykehuset var imidlertid av en annen oppfatning. Han mente det var så lite at ingen ville påta seg å operere det bort, og at det ikke hadde noe å si for en evt. graviditet. Jeg har nå hatt to spontantaborter på rappen, og ønsker selvfølgelig at alt skal gå bra neste gang. Er usikker på hva vi bør gjøre nå, og om denne "tvillingen" kan være medvirkende årsak til abortene? Kan en operasjon resultere i at jeg mister den ene eggstokken? Og hvor lenge etter en evt. operasjon må vi vente før vi "prøver" igjen? Takknemlig for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6845-tvilling-p%C3%A5-eggstokken-graviditet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 21. oktober 2000 Del Skrevet 21. oktober 2000 En tvillingecyste kan ikke være årsak til abort. Hvis legen mener den er liten og det ikke er grunn til å fjerne den, synes jeg du skal følge det rådet, men få den sjekket at den ikke vokser veldig. Man kan ofte fjerne en slik cyste uten å måtte fjerne eggstokken. Man kan bli gravid snart etter en operasjon, det er ikke noe 'ventetid' Lykke til. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6845-tvilling-p%C3%A5-eggstokken-graviditet/#findComment-35696 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.