monsina Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Joda, første skoledag gikk ganske greit det.. Ingen stoler som knakk ;-) Vi kjørte inn på parkeringsplassen 10 minutter før det begynte. Ved første øyekast så det ut som om alle var sånne der "perfekte sykepleieremner". Du vet, sånne slanke, "delikate", unge blondiner som aldri svetter.. ;-) Jeg ba tynt om at vi skulle snu og dra hjem igjen, men gubben nekta og kasta meg ut av bilen. ;-) Så jeg begynte å gå mot der de andre hadde samlet seg mens jeg prøvde å huske på alle oppmuntrende innelgg jeg fikk i går. Det hjalp! Og da jeg kom nærmere de andre så jeg at det var flere forskjellige type mennesker der. Kjempelettelse! En av de første tingene vi fikk vite var at det har blitt gjort en feil. Det er 120 studieplasser der - de har sluppet inn 160. Jeg tenker selvfølgelig: "Jaha, nå kommer det. Nå åker jeg rett ut!" Heldigvis får alle beholde plassen sin. I kantina hører jeg plutselig noen si: "Jeg setter meg her, jeg." Noen snakker med meg!! Noen er litt mindre feig enn meg! Etterhvert er vi 3 stk som sitter og blir kjent. Etter pausa får vi pensumlista. (Å himmel, så mye!) Man bør visst helst kjøpe inn noen av bøkene i går, men hva hjelper det når skolen ikke kan dele ut studielån før om ihvertfall noen dager... Jammen er jeg glad for at jeg kjøpte inn Generell Sykepleie 1 da jeg gikk med Oliver og hadde store ambisjoner om å lese den i påvente av evt. studier. Det visst en av de bøkene man bør ha snarest. Så alt i alt synes jeg dagen gikk fint. Kommer nok til å bruke litt tid på å komme i gang med studieteknikk o.l. men forhåpentligvis går det greit. I allefall når jeg får bøker. :-) Kjekt å høre at det gikk bra! Selv har jeg måttet utsette oppstarten min *nedtur*- får se om jeg får starta i januar i stedet. Lykke til - dette klarer du! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68468-kie/page/2/#findComment-322760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sissle Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Joda, første skoledag gikk ganske greit det.. Ingen stoler som knakk ;-) Vi kjørte inn på parkeringsplassen 10 minutter før det begynte. Ved første øyekast så det ut som om alle var sånne der "perfekte sykepleieremner". Du vet, sånne slanke, "delikate", unge blondiner som aldri svetter.. ;-) Jeg ba tynt om at vi skulle snu og dra hjem igjen, men gubben nekta og kasta meg ut av bilen. ;-) Så jeg begynte å gå mot der de andre hadde samlet seg mens jeg prøvde å huske på alle oppmuntrende innelgg jeg fikk i går. Det hjalp! Og da jeg kom nærmere de andre så jeg at det var flere forskjellige type mennesker der. Kjempelettelse! En av de første tingene vi fikk vite var at det har blitt gjort en feil. Det er 120 studieplasser der - de har sluppet inn 160. Jeg tenker selvfølgelig: "Jaha, nå kommer det. Nå åker jeg rett ut!" Heldigvis får alle beholde plassen sin. I kantina hører jeg plutselig noen si: "Jeg setter meg her, jeg." Noen snakker med meg!! Noen er litt mindre feig enn meg! Etterhvert er vi 3 stk som sitter og blir kjent. Etter pausa får vi pensumlista. (Å himmel, så mye!) Man bør visst helst kjøpe inn noen av bøkene i går, men hva hjelper det når skolen ikke kan dele ut studielån før om ihvertfall noen dager... Jammen er jeg glad for at jeg kjøpte inn Generell Sykepleie 1 da jeg gikk med Oliver og hadde store ambisjoner om å lese den i påvente av evt. studier. Det visst en av de bøkene man bør ha snarest. Så alt i alt synes jeg dagen gikk fint. Kommer nok til å bruke litt tid på å komme i gang med studieteknikk o.l. men forhåpentligvis går det greit. I allefall når jeg får bøker. :-) Det blir sikkert spennende, litt slitsomt, men kjempegøy Du får spørre hvis du trenger hjelp 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68468-kie/page/2/#findComment-323770 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.