Gå til innhold

Jævla dritt virus


Lisbeth

Anbefalte innlegg

Jeg lastet ned en exe.fil fra en videosnutt side, og det er tydeligvis virus på den ene snutten. Jeg får det ikke vekk. Det nytter ikke å slette det.

Hva skal jeg gjøre for å få det fjernet

Når jeg klikker på filen får jeg opp følgende:

Malicious code found in file C:\WINDOWS.000\SKRIVEBORD\CLICK.EXE.

Infection: is a joke program

Action: failed.

Jeg har kjørt manuell scanning av alle harddisker og får beskjed om at det er virus, men det ble ikke slettet eller desinfisert.

Vi har F-secure virusprogram med back web som oppdateres automatisk opg vi har Norton Firewall og like forbannet kommer dette

Hjelp meg før jeg blir gaaaaaal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søk på nortons sider.

Takk for at du prøver, men......

Hva skal jeg egentlig søke etter da. Vi har jo F-secure og når de ikke har det så..

*grrr* jeg er suuuur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg vil tro at programmet er aktivt. Trykk Ctrl-Alt-Del og terminer CLICK.exe, slett programmet fra skrivebordet eller la norton anivirus gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil tro at programmet er aktivt. Trykk Ctrl-Alt-Del og terminer CLICK.exe, slett programmet fra skrivebordet eller la norton anivirus gjøre det.

Jeg har prøvd å slette det fra skrivebordet, og det eneste søm skjer er at jeg får opp følgende dialogboks.

Kan ikke slette -har ikke tilgang osv.

og så kommer dette fra F-Secure

Malicious code found in file C:\WINDOWS.000\SKRIVEBORD\CLICK.EXE.

Infection: is a joke program

Action: failed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg brukt ctrl. alt delete og avsluttet alle programmer uten at det hjalp

Prøvde deretter å starte på nytt og får opp denne boksen først.

Severity:5,Trap Number:205,Product OID: 1.3.6.1.4.1.2213.12 Parameters: (0)

c:\Windows.000\Skrivebord\Click.EXE.(1) is a joke program

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å slette det fra skrivebordet, og det eneste søm skjer er at jeg får opp følgende dialogboks.

Kan ikke slette -har ikke tilgang osv.

og så kommer dette fra F-Secure

Malicious code found in file C:\WINDOWS.000\SKRIVEBORD\CLICK.EXE.

Infection: is a joke program

Action: failed.

Prøv å starte opp i DOS-modus og slette filen derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg har prøvd å slette det fra skrivebordet, og det eneste søm skjer er at jeg får opp følgende dialogboks.

Kan ikke slette -har ikke tilgang osv.

og så kommer dette fra F-Secure

Malicious code found in file C:\WINDOWS.000\SKRIVEBORD\CLICK.EXE.

Infection: is a joke program

Action: failed.

Krrremt, rettelse:

Programmet er aktivt, og da kan det ikke slettes, derfor får du feilmeldingen "ingen tilgang".

Trykk Ctrl-Alt-Del og terminer CLICK.exe, da blir det inakativt, deretter slett programmet fra skrivebordet.

Søk deretter med virusprogrsmmet på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krrremt, rettelse:

Programmet er aktivt, og da kan det ikke slettes, derfor får du feilmeldingen "ingen tilgang".

Trykk Ctrl-Alt-Del og terminer CLICK.exe, da blir det inakativt, deretter slett programmet fra skrivebordet.

Søk deretter med virusprogrsmmet på nytt.

Trykker Ctrl-Alt-Del jeg, men det ligger ikke der.

Hva mener du med terminer da ???

*sliter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Trykker Ctrl-Alt-Del jeg, men det ligger ikke der.

Hva mener du med terminer da ???

*sliter*

Hmmm... prøv å start i beskyttet modus, og hold shift inne i det du begynner å se skrivebordet i oppstarten, og prøv å slett filen da. Ellers må du i DOS modus som nevnt under, det krever DOS kunnskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm... prøv å start i beskyttet modus, og hold shift inne i det du begynner å se skrivebordet i oppstarten, og prøv å slett filen da. Ellers må du i DOS modus som nevnt under, det krever DOS kunnskaper.

Startet i Sikker modus og slettet det derfra - heldigvis

Hvordan starter en egentlig i DOS modus ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Startet i Sikker modus og slettet det derfra - heldigvis

Hvordan starter en egentlig i DOS modus ?

Med en systemdiskett f eks. Avhengig av Windows versjon. Du havner da i et oldtidsmiljø: DOS hvor du kun bruker kommandoer på gamlemåten :-) Virker bare hvis du har FAT partisjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...