Gjest anniken Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Hei! Jeg er en dame på 27 år som har diabetes 1, dette ble diagnostisert for ca 6 mnd siden. Jeg fikk i anledning sykdommen problemer med angst og depresjon, dette sliter jeg med ennå. Jeg bruker nå Cipramil 50 mg, nettopp øket fra 40. Jeg har siden jeg fikk depr. hatt litt uregelmessig puls, helst sporadiske tilfeller, det virker som om hjertet plutselig slår et og to harde slag, når dette skjer kan jeg føle et slags flush gjennom overkroppen, helt opp i hodet og jeg kan være litt nummen etterpå i hele kroppen. dette varer kun i få sekunder. Det som nå bekymrer meg er at disse ekstraslagene/uregelmessigheten i hjertet den siste uken har kommet mye oftere. Gjennom hele dagen kommer det med få minutters mellomrom. Jeg har ingen smerter forbundet med dette, men det er svært ubehagelig. Er det noe man kan gjøre med dette, er det farlig for hjertet? Jeg føler meg helt frisk mellom disse anfallene, foruten at jeg sliter en del med angst. Målte forresten bt mitt igår til 105/65. Kan betablokkere være til nytte i slike tilfeller?? Svært takknemlig for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68483-uregelmessig-hjrytme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
nina28 Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Betablokker setter ned frekvensen, men det virker ikke som om du beskriver rask puls, bare enkelte slag. Og da siden undertrykket ditt allerede er på 65 så tror jeg ikke du ville få anbefalt betablokker, da vil frekvens bare bli for lav. Hadde jeg vært deg ville jeg gått til legen for å bli henbivist til 24-båndregistrering (Holtermonitonering). Det er som 24 timers opptak med EKG av hjerterytmen din. Da har de mulighet til å se "hva slags" ekstraslag/rytmeproblem du har. Enkelte rytmeforsyrrelser går det an å gjøre noe med. Lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68483-uregelmessig-hjrytme/#findComment-344107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.